به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد مدیریت کرونای گیلان اظهار کرد: قدردان همکاری اتحادیه های اصناف، صمت، دانشگاه علوم پزشکی و صاحبان مشاغلی هستیم که نسبت به رعایت محدودیت های کرونایی توجه لازم را داشته اند و این مسیر نیازمند استمرار است. 

وی با اشاره به اینکه گیلان و پنج استان دیگر در اعمال محدودیت ها و اجرای دستورالعمل ها و مصوبات جزو بهترین استان ها بوده اند، گفت: با تمامی سختی ها و مشقات، روند صعودی تعداد بستری شدگان متوقف شده و امیدواریم در روزهای آتی، سیر نزولی آغاز شود. 

استاندار گیلان با بیان اینکه با همت شبانه روزی هیچ مراجعه کننده ای بدون تخت نماند، تصریح کرد: در روزهای ابتدایی شیوع بیماری در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین سال ۹۹، نقش مهم و اثرگذار مردم، جوانان و فعالان اجتماعی و مدنی در رعایت الزامات کرونایی با شکل گیری پویش هایی همچون من ماسک می زنم و جز به اضطرار از خانه خارج نمی شوم و غیره تجلی یافت. 

نماینده عالی دولت در گیلان با تأکید بر اینکه امروز نیز با همیاری مردم، فرهنگیان، بسیجیان، سمن ها و اقشار مختلف اثرگذار اجتماعی موج جدید شکل گرفته از سویه جدید بیماری، تحت کنترل قرار می گیرد، افزود: آیت الله رئیسی رئیس جمهوری، در جلسه امروز ستاد ملی، موفقیت بیشتر در مقابله با کرونا را در گروی عزم همگانی جامعه و مسؤولان دانسته اند. 

زارع از عموم مردم فهیم خواست تا اهمیت مراعات پروتکل ها و نقش این وظیفه مهم اجتماعی در قطع زنجیره بیماری را به یکدیگر متذکر شوند و نقش دستگاه های فرهنگی و رسانه ای را در این راستا بی بدیل توصیف کرد و گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۳۸ درصد است و گیلان اگرچه نسبت به هفته های قبل، اندکی رشد داشته اما هنوز با سطح مورد انتظار فاصله دارد و توجه به دستورالعمل های مراقبتی همچنان بایستی جزو اولویت ها باشد. 

استاندار گیلان کاهش تعداد فوتی ها نسبت به پیک اول را نشانگر تبحر کادر درمان و افزایش میزان امکانات و تجهیزات در مراکز بیمارستانی دانست و بیان کرد: مردم با پرهیز از عادی انگاری، دورهمی ها و اجتماعات غیرضرور و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به کاهش این بیماری کمک کنند. 

وی با اشاره به سفر هفته گذشته معاون وزیر بهداشت به گیلان و درخواست اختصاص دُز بیشتری از واکسن برای تسریع در انجام فرآیند واکسیناسیون در استان باتوجه به سالمندبودن و تراکم جمعیتی گیلان افزود: در این سفر برخی نیازمندی ها از جمله تأمین اکسیژن ساز و دارو مطرح شد که امیدوارکننده است. 

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه به لحاظ انجام فرآیند واکسیناسیون جزو استان های برتر هستیم اما با نقطه مطلوب فاصله داریم، بیان کرد: مراکز خوبی پیش بینی شده و امکان تزریق بیش از۳۰ هزار دُز در روز نیز وجود دارد و بایستی روند افزایشی ارسال واکسن پیگیری شود. 

وی اعلام رئیس جمهوری مبنی بر واردات ۱۰ میلیون دُز واکسن تا پایان ماه مرداد و توزیع در استان ها از طریق وزارت بهداشت را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شهریورماه، ۲۰ میلیون و در مهر و آبان نیز ۳۰ میلیون دُز دیگر وارد و در کنار آن ظرفیت تولیدات داخلی هم از هفته های آتی تقویت می شود. 

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم برنامه ریزی صحیح در انجام واکسیناسیون و جلوگیری از تشکیل تجمع و ایجاد صف افزود: باید تلاش کنیم تا از هر طریقی امید مردم به آینده، تقویت و موجبات رضایتمندی آنان را فراهم آوریم.

زارع به مصوبه امروز ستاد ملی مبنی بر تعطیلی همه اصناف، بانک ها و مشاغل دولتی به جز اصناف ضروری مندرج در گروه یک از ۲۵ تا سی ام مردادماه جاری اشاره کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی، نهادها، بانک ها و ادارات به جز بخش ضروری دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق و گاز و غیره و نیروهای مسلح تعطیل هستند. 

به گفته وی، براین اساس، از ساعت ۱۲ فردا ۲۴ مرداد (یکشنبه) تا پنجم شهریور (جمعه) ممنوعیت تردد در سراسر کشور و همه جاده ها، اعمال و ضمن عدم صدور مجوز جدید توسط فرمانداری ها، همه مجوزهای صادر شده برای تردد نیز لغو خواهد شد. 

استاندار گیلان با تأکید براینکه در این مدت بنا به هر دلیلی افرادی که مشمول جریمه شده اند، در صورت عدم پرداخت، بعد از یک ماه جریمه آنان دوبرابر شده و حتماً اخذ می شود، گفت: در این مدت تمامی سینماها، تئاترها، موزه ها، بوستان ها، تفرجگاه ها، پارک ها، کتابخانه ها و اماکن تفریحی تعطیل است. 

رئیس ستاد استانی مدیریت کرونا گیلان به کمیته رسانه و فضای مجازی تأکید کرد که با استفاده از تمامی ظرفیت ها نسبت به تولید محتواهای امیدافزا برای تنویر افکار عمومی و همراهی بیشتر مردم با محدودیت ها اقدام کند و تصریح کرد: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز همچون ایام گذشته بستر تهیه اقلام مورد نیاز مردم از طریق خریدهای اینترنتی را بیش از گذشته در فضای مجازی فراهم نماید. 

وی با بیان اینکه لازمست از ابعاد گوناگون تأثیرگذاری نهضت بزرگ عاشورا برای تعالی فردی و اجتماعی بهره گرفته شود، افزود: باید با استفاده از بسترهای فضای مجازی، صدا و سیما و رسانه های اجتماعی؛ متناسب با ایام محرم، سوگواری های حسینی پرشورتر از قبل باشد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان