به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا تمامی مراکز دولتی، بانک ها و همچنین اصناف غیرضروری از دوشنبه تا شنبه هفته آینده به جهت قطع زنجیره کرونا و فروکش کردن موج پنجم شیوع این بیماری تعطیل شده اند.

دولت خبر تعطیلی حدود یک هفته ای کشور به جهت کنترل شیوع کرونا را روز گذشته اعلام کرده اما 24 ساعت قبل از اجرایی این تصمیم موجب شده تا به قول دلخوش، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی بسیاری از هم وطنان چمدان بسته عزم سفر به گیلان کنند تا مبادا به اعمال منع ترددها برخورد کنند.

علیرغم اعمال محدودیت ها و تصمیم ستاد ملی کرونا، متأسفانه آنچه خبرنگاران فارس مستقر در مبادی محورهای مواصلاتی گزارش کرده اند، سرعت ورود خودروها به استان گیلان از محورهای ورودی جنوب ( قزوین) و همچنین شرق(مازندران ) به استان گیلان قابل توجه بوده است.

 

خبرنگار فارس در رودبار از ورود تقریبی حدود ۲۰ هزار خودرو به استان گیلان از غروب گذشته تا ظهر امروز خبر داده و همچنین اعلام کرده سیر ورود به خودروها به استان همچنان ادامه دارد.

خبرنگار فارس در شهرستان رودسر نیز ضمن اعلام افزایش ورود خودروها به این شهرستان از سمت مازندران، تخمین زده حدود یک هزار خودرو از غروب روز گذشته تاکنون وارد استان گیلان شده اند.

مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بارها اعلام کرده اند که کادر بهداشت و درمان استان بسیار خسته اند چراکه هم اکنون بالغ بر دو هزار بیمار مبتلابه کرونا در بیمارستان های دولتی و خصوصی بستری هستند.

ورود بالغ بر ۲۰ هزار خودرو در شرایط کنونی به استان گیلان برابر با تشدید بحران و ایجاد نگرانی های مضاعف در استان خبر می دهد و این ابراز نگرانی ها در گفت وگوهایی که مردم با رسانه ها داشته اند و فریادهایی که از تعداد کشته ها و مبتلایان دارند، کاملاً محسوس و مشهود است.

 

با توجه به اینکه در ستاد ملی کرونا روز گذشته به دستور آیت الله رئیسی اختیارات روسای ستاد استانی(استانداران) افزایش یافته بود، انتظار می رفت مبادی استان با شدت و حدت بیشتری کنترل می شدند تا گیلان انقدر با چالشی عمیق تر از بحران های کنونی روبرو نمی شد.

مهدی فلاح میری، داستان مرکز استان در پی تصمیم ستاد ملی کرونا گفته است: با توجه به تعطیلی تمام مراکز اقامتی - سیاحتی، تفرجگاه ها، رستوران ها و دیگر اماکن رفاهی - تفریحی گیلان و نیز وضعیت بحرانی شیوع بیماری کرونا در گیلان و پر شدن ظرفیت تمام بیمارستان های این استان، گیلان از دیروز به هیچ وجه پذیرای مسافران نیست.

 

وی با تأکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان گیلان به علت آمار بالای مراجعه بیماران و افزایش شدید تعداد بستری ها به شدت خسته اند و مراکز درمانی گیلان هم مملو از بیماران کرونایی است از هم وطنان در سراسر کشور خواست با مردم و مسئولان گیلان همراهی و از سفر به این استان به شدت پرهیز کنند.

به گفته دادستان مرکز استان گیلان، بررسی ها نشان می دهد در حالیکه از ظهر امروز ممنوعیت سفر بین استان ها آغاز می شود، اما از روز گذشته حجم گسترده ای از مسافران از استان های مختلف راهی گیلان شده اند که ورود این تعداد مسافر به گیلان با توجه به اوضاع فوق حاد کرونایی این استان فاجعه آمیز خواهد بود.

فلاح میری روز گذشته از هم وطنان خواسته بود به هیچ وجه به این استان سفر نکنند چراکه گیلان کرونا زده، توانایی پذیرایی از مسافران را ندارد.

 

سردار ملکی، فرمانده نیروی انتظامی گیلان نیز در پی اعلام تصمیم ستاد ملی کرونا اعلام کرد که سفر های بین استانی از ۲۴ مرداد تا ۵ شهریور ممنوع است و  به هم وطنان سایر استان ها توصیه کرد از سفر به گیلان خودداری کنند.

این مقام انتظامی گیلان گفته در صورت مشاهده سفر گردشگران به استان گیلان توسط مأموران پلیس بازگردانده می شوند. سردار ملکی همچنین از گیلانی ها نیز خواست برای سفر به سایر استان ها برنامه ریزی نکنند ، زیرا بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خروج از گیلان همچون ورود به این استان ممنوع است.

به گفته فرمانده انتظامی گیلان مسافرانی که قبل از محدودیت های اعلام شده وارد استان شده اند ۴۸ ساعت فرصت دارند تا از گیلان خارج شوند و به شهر خود برگردند در غیر این صورت مشمول جریمه یک میلیون تومانی خواهند شد.

 

ورود حجم عظیمی از مسافران و گردشگران به استان گیلان در کمتر از ۲۴ ساعت نگرانی های گیلانیان را در پیک پنجم بسیار بیشتر کرده و انتظار می رود ستاد کرونا استان در پی ورود حجم گسترده ای از مسافران تمهید مقدمات لازم را بیندیشد.

مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تکمیل تخت های بستری در بیمارستان ها و مراکز سراپایی در استان خبر داده بودند و این در حالی است که با توجه به افزایش حداقل ۶۰ درصدی سرایت ویروس دلتا کرونا و هجوم مسافران به استان می تواند یقین مردم را به متحمل شدن پیک بزرگ تر با آلودگی  گسترده تر، بیشتر کند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م

همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان