دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را متهم کرد تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است و این شرکت چینی را در لیست سیاه اقتصادی قرار داد و دسترسی به فناوری آمریکایی را برای این شرکت ممنوع کرد. در نتیجه این محدودیتها، توانایی این شرکت برای طراحی تراشه های خود و برون سپاری قطعات از فروشندگان آمریکایی را به شدت محدود کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، گوئو پینگ، رییس هیات مدیره هواوی در پرسش و پاسخی با کارکنان این شرکت که توسط رویترز مشاهده شد، گفته است: همه می دانیم که تراشه های تلفن به فناوری پیشرفته در یک اندازه کوچک با مصرف برق اندک نیاز دارند. هواوی می تواند این فناوری را طراحی کند اما هیچ کس نمی تواند به ما در انجام چنین کاری کمک کند. ما گیر افتاده ایم. با این حال مشکلات مذکور قابل حل هستند. هواوی همچنان به حضور در عرصه تلفنهای همراه ادامه می دهد و با پیشرفتهای مداوم در تولید تراشه، دوباره به برتری در این حوزه باخواهد گشت.

هواوی برای مدت کوتاهی بزرگترین فروشنده تلفن هوشمند جهان شد اما طبق گزارش شرکت تحقیقاتی Canalys، در سه ماهه گذشته برای نخستین بار در بیش از هفت سال گذشته، از جمع پنج فروشنده بزرگ تلفن همراه چین حذف شد.

در نوامبر هواوی برند ارزان قیمت Honor را فروخت تا به این کسب و کار را زنده نگه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، درآمد هواوی در نیمه اول سال میلادی جاری ۲۹ درصد سقوط کرد که بزرگترین کاهش درآمد تاکنون بود و درآمدش در گروه کسب و کار مصرفی که شامل تلفنهای هوشمند بود، ۴۷ درصد کاهش یافت و به ۱۳۵.۷ میلیارد یوان (۲۱ میلیارد دلار) رسید.
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : هواوی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان