بنا به گزارش جدیدی از بلومبرگ، یکی از تغییراتی که سری جدید آیفون به خود خواهد دید یک حالت جدید پرتره است. این قابلیت، که در این شرکت با عنوان Cinematic Video شناخته می شود، می تواند از تکنیک های عکاسی کامپیوتری برای مبهم سازی پس زمینه استفاده نموده و در عین حال بر دقت تصویر سوژه تمرکز کند، تا به این ترتیب یک افکت بوکه کلاسیک لنز دوربین های سنتی را شبیه سازی می کند. آیفون چند سالی است که این قابلیت را برای عکس های ساکن ارائه نموده است، ولی ظاهرا قرار است در سال 2021 این قابلیت به ضبط ویدئویی نیز بسط پیدا کند.
 
به گزارش ایتنا به نقل از اسلش گیر، شایعات درباره دوربین آیفون های بعدی فقط به ارتقاء قابلیت ویدئویی محدود نمی شود. یک ویژگی جدید دیگر شامل پشتیبانی از ProRes است، که کیفیت بالاتر فشرده سازی ویدئو است که اپل توسعه داده است. این سیستم از رزولوشن 8K پشتیبانی می کند، هرچند که این لزوما بدان معنا نیست که دوربین آیفون 13 لزوما به آن سطح خواهد رسید. در حال حاضر، آیفون 12 تا ویدئوی 4K را ضبط می کند، و با اینکه برخی از گوشی های اندرویدی هم اکنون از قابلیت ضبط 8K نیز پشتیبانی می کنند ولی این بدان معنا نیست که دوربین آیفون 13 لزوما به آن سطح خواهد رسید.
 

همچنین یک سیستم فیلترهای جدید در آن تعبیه شده است. اگرچه اپ iPhone Camera هم اکنون نیز از فیلترهای رنگی و سیاه و سفید پشتیبانی می کند، ولی این سیستم جدید ظاهرا از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای پیاده سازی بهتر استایل های مختلف، به جای اعمال آنها در همه جای تصویر استفاده خواهد کرد.
 
گفته می شود که یکی از گزینه های این سیستم جدید انتخاب رنگ های گرم تر یا سردتر خواهد بود که تعادل سفید را از حالت خنثی در این فرایند بر هم نخواهد زد. گزینه های دیگر دراماتیک تر خواهند بود، یا سایه ها و روشنایی بیشتری را در عکسها حذف خواهند کرد، مشابه با آنچه ما از تصاویر HDR انتظار داریم.
 
این قابلیت ها توان پردازشی جدیدی را از تازه ترین چیپست سری A اپل خواهند کشید.
 
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : اپل

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان