شوراها به جای عکس بازی گزارش دهند

۱۴۰۰/۰۶/۰۸ ۱۹:۲۸ چاپ کد خبر: 132918

به گزارش لنگرخبر، نیمه مرداد ماه گذشته زمان آغاز فعالیت شوراهای دور ششم شهر و روستاها بود.

طبق روال جلسات عادی شوراها در اول و نیمه هر ماه برگزار می‌شود که تا قبل از کرونا این جلسات عادی با اطلاع قبلی با حضور مردم و اصحاب رسانه نیز برگزار می‌شد و شهروندان می‌توانستند با مراجعه به شورا و شرکت در جلسات علنی مشکلات خود را مطرح و یا مسائل مدنظر شهری را پیگیری کنند که به دلیل وجود شرایط کرونایی و فاصله‌گذاری‌ها اجبارا جلسات بدون حضور مردم برگزار می‌شود.

جلسه ماهانه شوراهای شهر شهرستان لنگرود نیز اوایل شهریورماه برگزار شد که کانال روابط عمومی شهرداری‌های ۴ شهر شهرستان (اطاقور، چاف و چمخاله، شلمان و کومله) به جز لنگرود اقدام به انتشار تصاویر برگزاری جلسه کردند ولی ظاهرا تصویری از جلسه شورای شهر لنگرود جهت انتشار و اطلاع‌رسانی گرفته نشد.

روابط عمومی ۴ شهر دیگر که تصاویر جلسات را انتشار داد مطلبی درباره مصوبات یا مطالب مدنظر جهت پیگیری یا کارهای انجام شده و غیره را اعلام نکردند و صرفا چند عکس از زوایای مختلف را ظاهرا جهت یادگاری در کانال‌های مربوطه منتشر کردند.

نکته مهم اینجاست که شهروندان از اعضای شوراها، شهرداران و همه مسوولین شهری انتظار دارند تا مطالب و کارهای انجام شده را از هر طریق دسترسی به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند و عکس‌های برگزاری جلسات و دیدارها سودی برای شهروندان ندارد.

ساده‌ترین انتشاری که شهروندان از شوراها به عنوان افرادی که به صورت مستقیم آنان را انتخاب کرده‌اند دارند بیان برنامه‌هایی است که برای چهار سال حضورشان در مجموعه شورایی برنامه ریزی کرده‌اند که بیان همین مطالب با توجه به گسترش انواع اطلاع ابزارهای اطلاع‌رسانی کاری سخت یا پیچیده نیست.

این موضوعی است که در طی چند سال گذشته همواره به آن پرداختیم و نسبت به این موضوع وعدم شفافیت با مردم نقد کردیم ولی ظاهرا توانایی گفتار مطالب و کارهای پیگیری شده توسط مسوولین یا وجود ندارد یا نمی‌خواهند.

شهروندان یا تغییر دولت و شوراها انتظار شفافیت بیشتری نسبت به گذشته با توجه به رویکرد و شعارهای رئیس جمهور منتخب دارند که انتظار می‌رود در ادامه راه همه مسوولین شهرستان به این موضوع اهمیت دهند و از اقدام‌های خود به صورت مکتوب و تصویری و یا هر روش دیگری برای مردم اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان