[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سیر شیوع و ابتلا به بیماری کرونا در پیک پنجم که حدود دو ماه میهمان گیلانی ها بوده در حال فروکش بوده اما همچنان این ویروس جانکاه و جامعه سوز، فعال و به دنبال قربانی جدید است. 

بنابر آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در حال حاضر ۸۰۷ نفر از گیلانیان در کل بیمارستان های دولتی و خصوصی استان بستری هستند و تحت درمان قرار دارند. 

به گفته دکتر فردین مهرابیان، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ۱۶۸ نفر بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده و تحت مداوا قرار گرفتند. 

با توجه به غالب شدن نوع کشنده دلتا ویروس کرونا نسبت به ویروس های شایع شده پیشین، همچنان رسوب بیماران در بخش های ICU زیاد و طولانی است. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان گزارش گرده که از مجموعه بیماران بستری در سراسر بیمارستان های استان ۱۶۰ تن بدحال بوده و در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند. 

اما در کنار کاهش ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان گیلان، روند واکسیناسیون در استان نیز سیر صعودی به خود گرفته و هرروز گروه هایی از مورد توسط تیم های واکسیناسیون علیه بیماری کرونا واکسینه می شوند. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آخرین گزارش خود که اعلام کرده که تاکنون یک میلیون و ۲۳۵ هزار و ۲۹۰ نفر از گیلانیان توانسته اند درمجموع دوز واکسن کرونا را دریافت کنند. 

جدی گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و همچنین افزایش سطح واکسیناسیون عمومی در استان موجب شده تا سرعت خروج استان از وضعیت ناپایدار تسریع شود. 

استمرار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم و همچنین تداوم واکسیناسیون شتاب گونه در گیلان می تواند شمار مبتلا و همچنین قربانیان کرونا در استان را در پیک های احتمالی آینده کاهش دهد. 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان جهت افزایش پاسخگویی و همچنین بهینه کردن مسیر دسترسی به واکسن سامانه های تلفنی و همچنین اینترنتی را راه اندازی کرده که شبانه روز در اختیار مردم قرار دارند. 

گیلانیان برای اطلاع از مکان و همچنین نوع واکسن های تزریقی در مراکز واکسیناسیون سراسر استان می توانند با سامانه های تلفنی ۴۴۰۱ و همچنین سایت واکسن به آدرس vaccine.gums.ac.ir مراجعه کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : کرونا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان