[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز تفاهم نامه ای مابین جمعیت هلال احمر گیلان و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان در حوزه های مختلف و توسعه اهداف بشردوستانه و سازماندهی تیم های عملیاتی به امضا رسید. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در این جلسه با بیان اینکه خدمت به مردم یکی از وظایف مهم هلال احمر در جامعه است، اظهار کرد: طبق قانون اگر کسی در فرآیند خدمت رسانی آسیبی ببینید با نام زیبای فداکار خدمت در جمعیت هلال احمر شناخته می شود. 

سیاوش غلامی، نیروهای هلال احمر را بسیجیان مخلص و پای کار نظام معرفی کرد و گفت: همه بسیجیان هم می توانند یک هلال احمری پای کار باشند و در طی حوداث مختلفی که رقم خورده گروه های جهادی با روحیه بسیجی و یک نجاتگر هلال احمر فرقی ندیدم. 

وی با اشاره به نقش ایثار و فداکاری در جمهوری اسلامی تصریح کرد: بالاترین درجه در هلال احمر ایثار است و در طی فعالیت این سازمان تاکنون در تعامل با مجموعه های نظامی هم بوده ایم و همیشه این دغدغه وجود داشت که چگونه می توانیم از ظرفیت سازمان بسیج استفاده کرد و تیم های امداد و نجات را تشکیل دهیم. 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با ابراز خرسندی از امضا تفاهم نامه مابین با سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان بیان کرد: با امضای این تفاهم نامه با سازمان بسیج سازندگی که شیوه نامه اجرایی این کار تدوین شده، مقرر شده آموزش های لازم و هدفمند را به بسیجیان بدهیم. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه اقدامات نیروهای جهادی در ایام کرونا یادآور دوران دفاع مقدس است، اظهار کرد: در دوران کرونا گروه های جهادی با اقدامات و فداکاری های خود به حق یادآور دوران سخت دفاع مقدس بوده  که باید توسط مسؤولان ارج نهاده شود. 

سرهنگ احمد ابراهیمی یکی از اهداف امضا تفاهم نامه مابین سازمان بسیج سازندگی و هلال احمر را ساختارمندشدن اقدامات گروه های جهادی دانست و گفت: در اکثر اتفاقات غیرمترقبه کشور این دو سازمان در کنارهم به فعالیت پرداخته اند و خدمت رسانی کرده اند و امروز این اتفاق مبارک حتما در پیشبرد ماموریت ها و اتفاقات غیر مترقبه می تواند نقش موثری داشته باشد. 

وی با تاکید بر لزوم توجه به آموزش هدفمند و تخصصی به نیروهای جهادی تصریح کرد: جامعه هدفی که امروز بصورت تخصصی فعالیت می کنند، نیازمند آموزش هدفمند و تخصصی است تا در زمان بحران بتوانند در سریعترین زمان ممکن گروه های جهادی وارد عمل شوند و خدمت رسانی کنند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : صدا

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان