[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع امروز (شنبه) در جلسه ستاد مدیریت کرونا گیلان با اشاره به خروج استان از وضعیت قرمز بر اساس آخرین رنگ بندی های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، اظهار کرد: همه شهرستان های استان گیلان در وضعیت نارنجی قرار دارند و املش تنها شهرستان زرد استان است.

وی با تأکید بر ضرورت استمرار در رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی شهروندان و اصناف، افزود: تعداد بیماران، ابتلاها و فوتی های کرونایی روند نزولی دارد که باید ادامه داشته باشد.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات انجام شده برای تسریع در روند واکسیناسیون در استان، گفت: بر اساس آخرین آمارهای تعداد پایگاه ها و مراکز واکسیناسیون در استان گیلان افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون دُز واکسن در کشور تزریق می شود، اضافه کرد: استان گیلان جز استان های برتر در ایجاد مراکز تجمعی واکسیناسیون را و در صورت دریافت سهمیه بیشتر واکسن آماده افزایش این مراکز هستیم.

زارع بر ضرورت ادامه همکاری و همدلی همه دستگاه ها و فرمانداران با کادر درمان و پرستاران تأکید و تصریح کرد: قطعاً گسترش واکسیناسیون سطح ایمنی افزایش و زمینه کاهش مرگ و میرهای کرونایی را فراهم خواهد کرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تزریق واکسن به معنای ایمنی کامل در برابر کرونا نیست و همچنان شیوه نامه ها باید رعایت شود، ادامه داد: برای تسریع در روند واکسیناسیون و همچنین اطلاع رسانی به شهروندان برای جلوگیری از ایجاد تجمع در این مراکز پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون راه اندازی شده که شهروندان می توانند اطلاع مورد نیاز خود را از این پرتال کسب کنند.

وی به نزدیک بودن سال تحصیلی جدید اشاره و با بیان اینکه فضای مدارس باید برای تشکیل کلاس های حضوری آماده شود، گفت: شتاب بخشی به واکسیناسیون فرهنگیان و مدرسان حوزه های علمیه، بسیار حائز اهمیت است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز طبق برنامه انجام می گیرد.

زارع با اشاره به جمع آوری و توزیع کمک ۲۵۳ میلیارد تومان خیران توسط سپاه و بسیج در طول بیش از ۱۸ ماه گذشته، ادامه داد: اجرای طرح شهید سلیمانی و غربالگری و واکسیناسیون نیز سپاه و گروه های جهادی و بسیج نقش مهمی ایفا کرده اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان