[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت الاسلام والمسلمین ستار علیزاده عصر امروز با حضور در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در ساختمان جلسات شورا با اشاره به اینکه شورای ششم رشت متشکل از نیروهای خدوم و انقلابی است، اظهار کرد: بنده معتقدم چنانچه در این دوره از عمر شورای شهر رشت نتوانیم به وضعیت بقعه متبرکه فاطمه اخری سلام الله ساماندهی کنیم، پس از این نیز نمی توانیم چندان به این مهم امیدوار باشیم. 

وی با بیان اینکه بقعه متبرکه خواهر امام رضا (ع) باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، افزود: استان گیلان دارای پشتوانه قوی تاریخی، فرهنگی، مذهبی و سیاسی بسیار خوبی است و توجه به این بقعه متبرکه نیز در این راستا است. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به وجود ۹۴۱ بقعه متبرکه در استان گیلان بیان کرد: این یک ویژگی خاص برای استان محسوب می شود و دو فرزند بزرگوار امام موسی کاظم (ع) که یکی از آن ها حرم آقا سید جلال الدین اشرف در آستانه اشرفیه و دیگری بقعه متبرکه فاطمه اخری در شهر رشت است که نیازمند توجه بیشتری هستند. 

علیزاده با اشاره به اینکه بقعه خواهر امام (س) رشت با مشکلات متعددی مواجه است، گفت: نوع سازه و عدم رسیدگی کامل و جامع به این بقعه متبرکه، انجام ساخت وسازها در اطراف بقعه متبرکه، عدم توجه به اجرای طرح جامع تفصیلی و بازگشایی مسیر و غیره از جمله این مشکلات است. 

وی با بیان اینکه فاطمه اخری سلام الله همطراز حضرت معصومه (س) است، تصریح کرد: اوقاف گیلان با تمام قوا آمادگی دارد تا برای رفع، بخشی از مشکلات این بقعه تلاش کند و ما به شورای ششم نگاه مالی نداریم و فقط انتظار داریم در خدمات نرم افزاری از جمله اجرای طرح تفصیلی و غیره همراهی بیشتری ببینیم تا ان شاالله بتوانیم این بقعه متبرکه را به جایگاه اصلی برسانیم. 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه بسترهای شناسایی بقعه خواهر امام (س) فراهم شده است، افزود: خوشبختانه طی همین مدت کوتاه شاهد اقدامات خوبی توسط شورای ششم هستیم و ان شاالله با بسیج همگانی مردم و مسؤولین بتوانیم این بقعه مبارکه را بهتر معرفی کنیم چراکه تاکنون این بقعه متبرکه خواهر امام (س) بسیار مظلوم واقع شده است. 

علیزاده با اشاره به برگزاری مراسم در حرم فاطمه اخری (س) گفت: هیئت های عزاداری می توانند با رعایت پروتکل های بهداشتی نسبت به برگزاری مراسم در این حرم مطهره اقدام کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : ثروت

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان