[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونا رشت با اشاره به افزایش درصد رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان رشت، اظهار کرد: بر اساس آمارهای اعلام شده میزان رعایت شیوه نامه ها توسط شهروندان به حدود ۶۴ درصد رسیده، که بالا رفتن آمار روند رعایت پروتکل یقیناً به کاهش شیوع این بیماری کمک می کند.

وی به تسریع روند واکسیناسیون در رشت با افزایش پایگاه ها خبر داد و گفت: هم اکنون حدود ۸۵ پایگاه های مختلف واکسیناسیون در رشت اقدام به واکسیناسیون عمومی، اصناف، ادارات، بیماران خاص می کنند.

فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های رشت بستری هستند، افزود: پذیرش روزانه بیماران کرونایی در بیمارستان های رشت نیز کاهش یافته از ۱۱۲ بیمار در روز به ۷۶ بیمار رسیده است.

وی اضافه کرد: تعداد فوتی های ناشی از کرونا نیز از ۲۰ نفر در هفته گذشته به هشت نفر در هفته جاری رسیده است.

فتح اللهی همچنین به دو هزار و ۵۹۷ مورد بازدید از اصناف رشت اشاره و اظهارکرد: در این بازدیدها به ۱۶۶ واحد صنفی اخطار و ۹ واحد نیز به دلیل عدم رعایت پروتکل ها پلمب شدند.

فرماندار رشت با اشاره به روند واکسیناسیون در این شهرستان، افزود: تاکنون ۲۷۵ هزار تزریق در نوبت اول و ۱۴۲ هزار تزریق نیز در نوبت دوم انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار نفر از شهروندان رشتی باید واکسینه شوند، اضافه کرد: تاکنون ۴۱۴ هزار تزریق انجام شده است.

فتح اللهی همچنین با اشاره به راه اندازی پایگاه شبانه روزی واکسیناسیون در این شهرستان طی روزهای آینده، ادامه داد: ظرفیت ثبت نام در سایت برای ثبت نام و دریافت نوبت تزریق واکسن افزایش یافته و روزانه هشت هزار نفر می توانند برای نوبت گیری در سایت ثبت نام کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان