[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، هاجر تحریری نیک صفت صبح چهارشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره عفاف و حجاب با اشاره به اتخاذ روش های غلط جهت ترویج حجاب در جامعه، اظهار کرد: با واجب کردن مواردی که شرعا واجب نبود افراد را به یک نوع پوشش یا رنگ محدود کردیم که مسیری اشتباه بود.

استاد دانشگاه با بیان اینکه گفتن حرف های درست باید به صورت گام به گام انجام شود، تصریح کرد: انضباط خارجی اثر تربیتی ندارد و ماندگار نیست زیرا فکر افراد تغییر نمی کند و در موقعیت های مختلف اثر حجاب کم رنگ می شود.

وی با اشاره به ضرورت آگاهی یافتن از فلسفه حجاب، عنوان کرد: بیان فلسفه حجاب باید برای جامعه مخاطب واقعی که نیازمند آگاهی یافتن از این مسئله است، باشد.

تحریری نیک صفت با بیان اینکه آموزش خانواده در مدارس فرمالیته است، بیان کرد: آموزش خانواده و تربیت مادران در ترویج حجاب بین نسل جوان اهمیت بالایی دارد.

این کارشناس مسائل فرهنگی تاکید کرد: تا زمانی که تلویزیون و هنرپیشه ها به حجاب اصیل پایبند نباشند و الگوسازی درست نکنند ترویج حجاب موفقیت آمیز نخواهد بود.

وی با بیان اینکه صدا و سیما الگوهایی را ارائه می دهد که بر ضد آرمان های مدنظر ما است، اظهار کرد: برای ایجاد ارزش باید آن را در ذائقه افراد ارزشمند کنیم لذا ساخت برنامه های گفتگو محور می تواند تأثیرگذار باشد.

در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره گوهر ناب با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان