[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع ظهر شنبه در جلسه مشترک ستاد مدیریت کرونا با اشاره به زرد شدن هفت شهرستان استان گیلان، اظهار کرد: شهرهای رضوانشهر، ماسال، فومن، شفت، بندرانزلی، سیاهکل و املش از وضعیت نارنجی خارج شده و در حال حاضر زرد هستند.

وی با بیان اینکه گذر از شرایط سخت کرونایی در پیک پنجم با مشارکت مردم و اصناف و تلاش کادر درمان و پرستاران ممکن شده است، افزود: با وجود نزولی شدن آمارها همچنان شهروندان باید توصیه های بهداشتی رعایت کنند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به اینکه عادی انگاری و بی توجهی به خطرات کرونا می توانند زمینه اوج گیری دوباره این ویروس را فراهم کند، گفت: میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۱ درصد و استفاده از ماسک ۴۸ درصد است که این شاخص ها در گیلان به ترتیب یک و ۳ درصد کمتر است.

وی با بیان اینکه شاخص رعایت بهداشت فردی در گیلان ۵۴ درصد و از متوسط کشوری سه درصد بالاتر است، اضافه کرد: شهروندان باید برای استمرار نزولی بودن آمارها همچنان به توصیه های بهداشتی به صورت جدی توجه کنند.

زارع در ادامه با اشاره به روند واکسیناسیون و ورود محموله های بزرگ واکسن به کشور، تصریح کرد: واکسیناسیون ۶۴ درصد گروه های سنی هدف در سیاهکل انجام شده و در برخی از شهرستان ها همچون لاهیجان، انزلی و آستانه نسبت به مرکز استان، پیشتاز هستند که انتظار می رود طی هفته های آتی از متوسط ۷۰ درصد عبور کنیم.

وی به افزایش میزان تخصیص واکسن به گیلان اشاره و اضافه کرد: برای تسریع روند به دنبال فراهم کردن شرایط تزریق ۶۰ هزار دُز در روز هستیم.

استاندار گیلان به در پیش بودن سال تحصیلی جدید و لزوم فراهم کردن شرایط آموزش های حضوری در مدارس و دانشگاه ها اشاره و اظهار کرد: فرهنگیان، اساتید دانشگاه و حوزه های علمیه طی هفته های گذشته واکسینه شده اند و این روند باید برای برگزاری حضوری کلاس ها تسریع شود.

وی همچنین با اشاره به موضوع پدافند غیر عامل و تأکیدات رهبری در این زمینه، تصریح کرد: پدافند غیرعامل راستای مصون سازی، کاهش آسیب ها و فرهنگ سازی است و گیلان در تصویب طرح جامع پدافند غیرعامل از استان های پیشرو است.

زارع با بیان اینکه ۳۲ اقدام مؤثر در راستای اقدامات پدافند غیرعامل در گیلان انجام شده است، ادامه داد: با توجه به پیش بینی اعتبارات در کمیته های برنامه ریزی شهرستانی توسط فرمانداران، انتظار می رود تا دستگاه های اجرایی هم برای پیشبرد طرح ها با جدیت نسبت به جذب ردیف های ملی تلاش کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان