[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر آقایان، رده نوجوانان و جوانان با حضور محمد حسین مرزبندی از گیلان و با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زیر نظر امیر رضایی نژاد، مجتبی عابدینی و حمید شیر، هفته آینده برگزار می شود. 

این دوره از اردوی آماده سازی، طی مدت ۱۰ روز از تاریخ دوم مهرماه در استان مازندران برگزار می شود و محمد حسین مرزبندی از استان گیلان در رده جوانان در این اردو حضور دارد. 

گفتنی است مسابقات انتخابی درون اردویی نیز طی دو روز از تاریخ سوم مهرماه برگزار می شود. 

بر اساس ابلاغ فدراسیون شمشیربازی، تمامی دعوت شدگان می بایست ۴۸ ساعت قبل از حضور در اردو تست پی سی آر انجام می دهند. 

در این اردو ۱۵ شمشیرباز در دو رده نوجوانان و جوانان به این اردو دعوت شده اند؛ در رده نوجوانان، نیما آقایی، محمد مهدی شاکر و دانیال دانشمند از استان تهران، امیر علی تشکری امیرعباس تشکری و محمد شایان شکیبایی از استان یزد و مبین رضوی و دانیال ولی نژاد از استان آذربایجان غربی به اردوی نوجوانان دعوت شده اند. 

همچنین آقایان عرفان شکوهی، میعاد عابدینی، امیر محمد ولی اللهی و محمد سام ذوالقدری از استان مازندران، محمد حسین مرزبندی از استان گیلان، شهریار گلزارفر از استان یزد و امیر مهدی پورناظری از استان تهران به اردوی تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر رده جوانان دعوت شده اند. 

یکی از سه گونه شمشیر مورد استفاده در ورزش شمشیربازی به سبک نوین است. 

تفاوت سابر با دو نوع شمشیر دیگر شمشیربازی یعنی اپه و فلوره اینست که با سابر می شود با ضربه های لبه تیغه نیز امتیاز گرفت. 

از این رو حرکات و حملات سابربازها معمولاً بسیار سریع است، مسابقات با سابر را مسابقات «اسلحه سابر» می گویند. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : خورشیدی

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان