سرانجام در ساعت هفت صبح روز چهارم شهریور ، دو مهاجم مسلح، مدیر مالی روزنامه ی «کیهان» را با رگبار مسلسل های خود به شهادت رساندند . تصویری که در پیش رو دارید، دقایقی پس از شهادت او، از پیکر خون آلود او برداشته شده است.

«محمد مهدی حاج ابراهیم عراقی» معروف به «حاج مهدی عراقی» به سال ۱۳۰۹ در تهران متولد شد. وی از مسلمانان مبارز و متعهدی بود که پس از شهریور ۱۳۲۰ در کنار «فداییان اسلام» قرار گرفت و در همان سال‏ ها به زندان افتاد و دو بار تبعید شد. وی همچنین در جریان «نهضت ملی شدن نفت»به رهبری «آیت‏ اللَّه کاشانی»  حضوری بسیار فعالی داشت. پس از سرکوب و اعدام اعضای اصلی «فداییان اسلام»، «حاج مهدی عراقی» و همرزمانش، با تاسیس «هیئت های موتلفه اسلامی» به مبارزات خود ادامه دادند و  پس از سرکوبِ خونین نهضت «خرداد  ۱۳۴۲»، در سال ۱۳۴۴ ، دست به اعدام انقلابی «حسنعلی منصور» نخست وزیر پهلوی، زدند که پس از آن، دستگیر و محکوم به حبس ابد گردید.

 «حاج مهدی عراقی»، در ماه‏ های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، پس از ۱۳ سال از زندان آزاد شد و بلافاصله به «نوفل شاتو» رفته و در کمارِ مرداش «امام خمینی» قرار گرفت و به همراه او به ایران بازگشت. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، وی به ریاست «زندان قصر» منصوب گردید و در آخرین روزهای حیاتش، به مدیریت مالی «موسسه ی کیهان» بر عهده اش نهاده شد.

 سرانجام در ساعت هفت صبح روز چهارم شهریور ۱۳۵۹، دو عضو گروهک ضاله ی «فرقان»، «حاج مهدی عراقی» و فرزندش «احسان» را با رگبار مسلسل های خود به شهادت رسیدند . 

تصویری که در پیش رو دارید، دقایقی پس از شهادت «حاج مهدی عراقی»، از پیکر خون آلود او برداشته شده است.

روحمان با یادش شاد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان