[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در شهرستان رشت، گفت: با پیگیری و مشارکت همه دستگاه ها روند واکسیناسیون در این شهرستان تسریع شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون روزانه ۳۲ هزار دُز واکسن در رشت تزریق می شود، افزود: در زمینه مراکز واکسیناسیون نیز افزایش چشمگیری داشته ایم.

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت ۸۷ پایگاه ثابت و سیار در شهرستان رشت، اضافه کرد: هزار و ۳۰۰ نفر در انجام واکسیناسیون در شهرستان رشت مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه با افزایش رعایت دستور العمل های بهداشتی شاهد کاهش روند بستری های کرونایی در استان و شهرستان بودیم، گفت: میزان رعایت پروتکل ها در رشت به ۶۷ درصد رسیده است.

فتح اللهی با اشاره به اینکه تعداد مجموع بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها رشت ۳۰۷ نفر است، افزود: در مقایسه با هفته های گذشته شاهد کاهش ۳۰ درصدی هستیم.

وی همچنین به مجموع فوتی های کرونایی شهرستان رشت از ابتدای شیوع این ویروس نیز اشاره و اضافه کرد: متأسفانه تاکنون چهار هزار و ۳۰۷ شهروند رشتی را از دست داده ایم.

فرماندار رشت در ادامه با بیان اینکه تاکنون ۵۳۰ هزار دُز واکسن در شهرستان تزریق شده است، گفت: از این میزان ۵۰ درصد دُز اول و ۲۳ نیز دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون اصناف و مشاغل گروه یک در حال انجام است، ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در سطح کشور، انتظار می رود تا پایان هفته جاری شاهد ورود و توزیع دُز دوم واکسن برکت در سطح استان و شهرستان باشیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان