[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ احمدرضا منشوری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سپاه قدس گیلان با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استکبار با تجهیز کردن رژیم بعث عراق در پی سرنگونی نظام نوپا جمهوری اسلامی بوده است ولی مردم با تبعیت از امام راحل (ره) اجازه چنین کاری را به استکبار نداده است.

وی با اشاره به نقش مؤثر دفاع مقدس در افزایش روحیه جهادی در جوانان گفت: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس یک گنج است زیرا هشت سال دفاع مقدس ملت های مسلمان برای مبارزه با استکبار را بیدار کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان دشمن شناسی را یکی از پیام های مهم دوران  دفاع مقدس دانست و افزود: باید در هفته دفاع مقدس به مسئله دشمن شناسی و گسترش فرهنگ شهادت و جهاد در کشور تلاش کرد زیرا در این صورت استکبار به هدف خود یعنی سرنگونی نظام اسلامی نمی رسد.

منشوری با اشاره به شعار هفته مقدس در گیلان بیان کرد: شعار امسال هفته دوران دفاع مقدس «ما مقتدریم» بوده و از ۳۱ شهریور تا هفت مهرماه چهار هزار و ۲۳۰ برنامه در سطح استان گیلان اجرایی می شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به هرچه بهتر برگزار شدن هفته دفاع مقدس در سطح استان گیلان تصریح کرد: با تلاش های صورت گرفته ۳۰۰ برنامه شاخص شهرستانی و ۴۲ برنامه شاخص استانی برگزار می شود که مهم ترین آن برنامه ها تجلیل سراسری از یک میلیون رزمنده و ایثارگر در سطح کشور است.

به گفته معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان سهم استان گیلان از یک میلیون رزمنده و ایثارگر، ۱۹ هزار رزمنده بوده که صبح فردا با سخنرانی رئیس جمهور از آنان تجلیل خواهد شد.

منشوری از برپایی رزمایش رزمی در لشکر ۱۶ عملیاتی سپاه قدس گیلان خبر داد و گفت: این رزمایش از ۳۱ شهریور تا هفت مهرماه در محل لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان واقع در کیلومتر پنج جاده تهران و بدون حضور بازدیدکنندگان برگزارشده و این مراسم به صورت مستقیم از صداوسیمای مرکز گیلان بخش زنده می شود.

وی خانواده شهدا را گنجینه دوران دفاع مقدس در نشر فداکاری شهدا دانست و تصریح کرد: یکی از مهم ترین نقش ها در دوران دفاع مقدس را خانواده شهدا بر عهده داشتند که باید از این گنجینه به منظور احیا فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد، لذا در هفته دوران دفاع مقدس از یک هزار و ۳۵۰ خانواده در سطح شهرستان های گیلان بازدید صورت خواهد گرفت.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با تأکید بر لزوم توجه به فرهنگ محرومیت زدایی در جامعه افزود: در هفته دفاع مقدس ۴۲ مسکن محرومین با همکاری بسیج، سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان و خیرین بهره برداری خواهد شد.

منشوری با اشاره به نقش گیلانیان در هشت سال دوران دفاع مقدس گفت: در یک هفته پیش رو از نقش گیلانیان در عملیات والفجر ۱۰ رونمایی و ۲۵ عنوان کتاب حوزه دفاع مقدس در این هفته معرفی می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : طرف

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان