[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، ماه هاست کیفیت نامناسب، کم فروشی و کمبود نان، داد مردم تالش را در آورده و در شرایطی که رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی بسیار ضروری می باشد آنان باید همه روزه ساعت ها صف های طولانی و در هم تنیده را برای خرید چند قرص نان تحمل کنند. 

بررسی های خبرنگار فارس حاکی از اینست که ضعف نظارت درست و کامل توسط اتحادیه نانوایان و سایر ادارات مربوطه و همچنین عدم برخورد لازم و کافی با نانوایان متخلف موجب شده شاهد فروش آرد یارانه ای خارج از شبکه و با قیمت آزاد، کم فروشی و سستی برخی نانوایان در انجام وظایف خود باشیم. 

برخی از منتقدین معتقدند مجوزهای صادر شده برای نانوای ها بیش از حد مجاز و نیاز می باشد اما با این وجود چرا شاهد کمبود نان و صف های طولانی در نانوایی های تالش هستیم؟ 

نانوایان افزایش هزینه ها از جمله قیمت خمیر مایه و حق بیمه کارگران و همچنین کافی نبودن آرد یارانه ای را از دلایل این مشکلات دانسته و می گویند متاسفانه هیچگونه تشویق و حمایتی از نانوایانی که از لحاظ کیفیت نان رضایت مردم را جلب کرده اند نمی شود. 

اما از گوشه و کنار شهر خبر می رسد با وجود صف های طولانی و شلوغ در نانوایی ها امکان براحتی امکان تهیه نان داغ در برخی سوپر مارکت های سطح شهر به دو برابر قیمت و همچنین تحویل نان با خودروی شخصی برای افراد خاص وجود دارد که بررسی ها و مشاهدات خبرنگار فارس در تالش نیز این ادعا را تایید می کند. 

یکی از شهروندان معترض می گوید من حدود یک ساعت در صف نانوایی هستم، اما متأسفانه در هر کوره تعدادی نان به افراد خاص بدون نوبت داده می شود که احتمالا جهت فروش به قیمت آزاد در سوپر مارکت ها می باشد. 

افزایش نارضایتی های شهروندان از وضعیت نابسامان نانوایی موجب شد تا دادستان جدید تالش نیز در نخستین روزهای حضورش در تالش پیگیر مسائل مطرح شده شود. 

وی نسبت به ترک فعل های برخی افراد هشدار داده و متذکر شد در صورت عدم اقدام توسط مسؤولین مربوطه برابر قانون در جهت احیای حقوق عامه اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت. 

فرماندار تالش نیز چندی پیش در جلسه شورای آرد و نان از تشدید و تقویت نظارت ها با هدف بهبود کمی و کیفی طبخ نان، نظارت بر عملکرد واحدهای نانوایی در این شهرستان خبر داده و گفت: نان قوت اصلی مردم است و از اهمیت ویژه ای برخودار می باشد بنابرین هیچ بهانه ای برای گرانفروشی و کم فروشی و سودجویی توجیه پذیر نبوده و دستگاه های نظارتی به صورت جد این موضوع را بررسی کرده و با متخلفین برخورد قاطع داشته باشند. 

شاهکوئی بر کسر سهمیه آرد نانوایان متخلفی که اصرار به تخلفات از قبیل کم فروشی، گرانفروشی، عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی، عدم نصب بنر ساعات کار، تعطیلیهای خودسرانه بدون هماهنگی با اتحادیه و مسؤولین ذیربط نمایند تاکید کرده و از تشویق و افزایش سهمیه آرد آن دسته از نانوایانی که تخلفاتی نداشته و نان با کیفیت به مردم عرضه می کنند خبر داد. 

حال باید به انتظار نشست و دید آیا تمهیدات مسؤولین برای حل مشکل نان در تالش عملیاتی خواهد شد یا در حد دستور و مصوبه باقی خواهد ماند؟ 

به گزارش فارس، نان قوت غالب مردم است و هر گونه چالش در این حوزه بر زندگی روزمره آنان تاثیر خواهد گذاشت. 

بنابرین مسؤولین باید تلاش کنند در شرایط سخت اقتصادی و در شرایطی که کرونا بسیاری از کسب و کارها را به تعطیلی کشانده و درامد مردم به شدت کاهش یافته است از افزایش قمیت نان که به بعنوان برکت سفره ایرانیان از آن یاد می شود جلوگیری کنند تا شاهد افزایش مشکلات مردم بویژه قشر ضعیف جامعه نباشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : نانوایان

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان