[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سرهنگ سید اکبر قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه در سالن جلسات سپاه ناحیه رشت با اشاره به توزیع ۱۵۲ کپسول اکسیژن به بیمارستان های رشت اظهار کرد: این کپسول ها که توسط مردم و خیرین، گروه های جهادی و پایگاه های مقاومت بسیج تهیه شد در بیمارستان های رازی، حشمت، امیرالمؤمنین و ولایت توزیع شد.

وی با بیان اینکه حمایت های دیگری نیز توسط مجموعه سپاه و بسیج از بیمارستان ها انجام گرفت، افزود: جایی که نیاز به میوه، شیر یا اقلام دیگر بود سعی کردیم در کنار بیماران کرونایی باشیم.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در دهه ولایت و امامت از عید قربان تا غدیر مجموعه پایگاه های مقاومت بسیج ۲۶۷ گوسفند را ذبح کردند، افزود: در این ۶ ماه اخیر بیش از ۱۷۰ پرس غذا در دهه محرم در قالب قرارگاه های محله پخت و در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

قاسمی با اشاره به تحویل بیش از ۹۲ هزار و ۵۰۰ ماسک بین هیئات مذهبی بیان کرد: این ماسک ها برای برگزاری مراسمات محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در هیئات و همچنین بیش از ۱۰ هزار قرص نان توسط خیرین، پاسگاه های مقاومت بسیج و امامان جماعت مساجد بین نیازمندان توزیع شد.

وی توزیع بسته های معیشتی در پیک پنجم کرونا توسط گردان های امام علی در قالب پیک موتوری بین نیازمندان را از اقدامات سپاه رشت برشمرد و افزود: در مرحله بعدی پیک پنجم کرونا دغدغه اصلی مردم رشت مسئله واکسیناسیون بود که باهمت بسیج و سپاه و درخواست دانشگاه علوم پزشکی سپاه پاسداران رشت در مساجد و پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در حال انجام است و ۱۰ مرکز به ۳۹ مرکز واکسیناسیون افزایش پیدا کرد و روند رو به جلویی دارد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه روز گذشته بیش از ۳۰ هزار دز واکسن در یک روز در رشت تزریق شد، بیان کرد: در نباشیم با همکاری دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۲۰ نقطه واکسیناسیون را افزایش دهیم و مردم بدون دغدغه در قالب پاسگاه های محله بتوانند واکسن دریافت کنند.

قاسمی از افتتاح پایگاه واکسیناسیون شبانه روزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سپاه پاسداران خبر داد و گفت: در این پایگاه که در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد، مردم رشت می توانند به صورت ۲۴ و در سه شیفت واکسن دریافت کنند.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور حماسه سازی و پیروزی های غرورآفرین لشکر اسلام در برابر استکبار جهانی است، افزود: در تاریخ سراسر حماسه و عشق سرزمین ایران این حماسه تا ابد ثبت و ضبط خواهد بود.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازگو کردن رشادت ها، حماسه ها و دلاوری های رزمندگان و خانواده شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: امروز آزادی، امینت و آرامش این کشور مدیون خون پاک شهدا و ازخودگذشتگی خانواده معظم شهدا است.

قاسمی با بیان آنکه دفاع مقدس دستاوردهای ارزشمندی به ما هدیه کرد که هرروز شاهد به ثمر نشستن آن ها هستیم، افزود: ما باتجربه خود در دوران دفاع مقدس در ادامه راه انقلاب با پیشرفت تکنولوژی و عمق استراتژیک خود در جهان به یک بازدارندگی رسیدیم که مدیون دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه نهال انقلاب که در سال ۵۹ موردحمله قرار گرفت به برکت دفاع مقدس به درخت تناوری تبدیل شد که چشم طمع دشمنان را کور کرده، گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرموده اند دفاع مقدس به عنوان گنجِ جنگ است که در طی این سال ها منشأ اثر در تاریخ انقلاب بوده و حادثه عاشورا نقشه راه رزمندگان دفاع مقدس بوده است.

فرمانده ناحیه مرکزی رشت با اشاره به اینکه در جنگ نرم حملات دشمن کشنده تر و خطرناک تر است، گفت: دشمن در این جنگ آماده حملات خود را به فرهنگ این مملکت سوق داده و خاک ریزهای خود را در ذهن و قلب جوانان و نوجوانان بناکرده و باید مراقب بوده و نقشه های دشمن را شناخته و در برابر آن با جهاد اکبر مقابله کنیم.

قاسمی تحریف دفاع مقدس را از اهداف دشمن در کنار تحریم ها دانست و بیان کرد: تحریف یکی از برنامه های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی است که می کوشد درنبرد اراده ها، ملت ایران را با تحریف دچار یأس و ناامیدی کند، دشمن در تلاش است رهبری امام را در دفاع مقدس زیر سؤال ببرد.

وی با اشاره به برگزاری بیش ۷۲۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در رشت گفت: نواختن زنگ مقاومت در مدارس شهر رشت، تجلیل از خبرنگارانی که همواره در کنار برنامه های فرهنگی در رشت حضور دارند، تجدید میثاق با شهدا در نخستین روز از مهر با حضور مسؤولان ساعت ۹ صبح در گلزار شهدای رشت از برنامه های هفته دفاع مقدس است.

به گفته فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت، نشست های سیاسی و رزمایش طرح ثامن در بستر فضای مجازی در پایگاه های مقاومت بسیج در استان گیلان و شهر رشت با روایت گری دفاع مقدس برگزار می شود، همچنین مسابقات ورزشی در حوزه ها و پایگاه ها و ناحیه، برگزاری یادواره های شهدا توسط حوزه های مقاومت بسیج، محفل انس با قرآن، راه اندازی میز خدمت و برپایی ایستگاه های سلامت نیز در این هفته از برنامه های پیش رو خواهد بود.

قاسمی دیدار با خانواده شهدا و ایثارگر، افتتاح مسکن محرومین با حضور مسؤولان، توزیع بسته های معیشتی که در رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه روز شنبه در گلزار شهدا انجام می شود را در کنار افتتاح پایگاه مقاومت بسیج خواهران از دیگر برنامه های برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری رژه خودرویی در حوزه های مقاومت بسیج به مناسبت هفته دفاع مقدس و اربعین سیدالشهدا گفت: در روز اربعین حسینی برای جاماندگان برنامه ویژه ای طرح ریزی شده و مردم و جاماندگان از پیاده روی عظیم اربعین حسینی از رشت به سمت حرم مطهر سید جلال الدین اشرف رهسپار خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با اشاره به رزمایش مشترک توسط نیروهای مسلح در روز سرباز بیان کرد: از سربازان بسیج و سپاه و نیز رزمندگان دفاع مقدس در برنامه ای مشترک با نیروهای مسلح به میزبانی ارتش در روز هفتم مهر در سالن ارتش نیروی دریایی باقرالعلوم برگزار می شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/م


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : سپاه پاسداران

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان