[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه اشرفیه، سید (محمود) امیر فخر موسوی این شاعر و بازیگر به نام گیلان است که امروز در سن ۷۵ سالگی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

نام اصلی (سید محمود) را شاید در گیلان کسی نداند زیرا همگان او را با نام امیر می شناسند، شاعری که با سروده های گیلکی خود دل های بسیاری تحت تأثیر اشعارش قرار داده بود.

امیر فخر موسوی شاعری و سرودن شعر گیلکی را از سن نوجوانی آغاز و با بیش از ۵۰ سال سابقه سرودن شعر و داشتن بیش از صدها تقدیر از جشنواره های مختلف یکی از شعرای بزرگ گیلان و ایران بود.

مرحوم فخر موسوی علاوه شاعری در اجرای تئاتر هم ید تولایی داشته و کار بازیگری را از سن کودکی با ایفای نقش در تعزیه های پدرش آغاز و سپس در سال ۱۳۴۸ در تئاتر ایران شهر لاهیجان نقش آفرینی کرد و بیش از ۳۶ اجرای تئاتر از وی به ثبت رسیده است.

از دیگر افتخارات این هنرمند گیلانی علاوه بر داوری در جشنواره های استانی، کشوری و منطقه ای، می توان به شاعر برگزیده گیلان در دومین و سومین جشنواره بین المللی شعر فجر سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ و شاعر برگزیده تئاتر گذار دفاع مقدس در سومین جشنواره کشوری و کسب عنوان شاعر شعر جنگ از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و جایزه بازیگر دوم کشوری در پنجمین جشنواره تئاتر روستا را از آن خود کرد.

مجموعه شعر «آتش بناف گیا» در سال ۸۵ و «کتان حوصله در ماهتاب» در سال ۹۲ منتشر شده است و این هنرمند فقید همچنین در فیلم های سینمایی «از یاد رفته» به کارگردانی فریدون حسن پور و «چوپان دروغگو» به کارگردانی سیروس حسن پور ایفای نقش کرده است.

نمایش های جنگل خوس، در حضور باد، سورپریز، خرقه ارغوانی، شال ترس ممد، دخمه، اویی در طول ۵۰ سال و به کارگردانی میر محمود (امیر) فخر موسوی به اجرا در آمد.

به گزارش فارس، مراسم تشییع مرحوم سید محمود (امیر) فخر موسوی فردا چهارشنبه ساعت از ساعت ۱۰ صبح، از مرقد مطهر حضرت سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) آغاز و در کنار آرامگاه استاد دکتر محمد معین به خاک سپرده خواهد شد.

انتهای پیام/۳۳۸۹


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان