[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمد عبدالله پور عصر سه شنبه در نشست هم اندیشی مربیان سواد فضای مجازی گیلان با اشاره به اینکه امروز در نبرد تحمیلی جدیدی هستیم، اظهار کرد: باید بتوانیم در این عرصه مسلط شده و دشمن را از این صحنه بیرون کنیم و برای حضور در این عرصه نیاز به مردان و زنان مجاهدی داریم.

وی با بیان اینکه در دفاع مقدس مردان بزرگی به شهادت رسیده و مجاهدت کردند و اقتدار امروز نظام را مدیون این افراد هستیم، افزود: امروز جنگ در فضای مجازی به مراتب سخت تر خواهد بود و یکی از سختی های این نبرد، نفهمیدن و نشناختن این فضا توسط برخی مدیران و مسئولان است.

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه با اشاره به اهمیت تربیت مربیان سواد رسانه ای، گفت: چند سال قبل در هر شهرستان به تعداد انگشتان یک دست هم مربی سواد رسانه ای نداشته ایم اما امروز شاهدیم هر ناحیه تعداد زیادی مربی سواد رسانه ای دارد.

وی با تأکید بر اینکه باید کار را بدانیم و بر آن مسلط باشیم در غیر این صورت دچار آسیب می شویم، اضافه کرد: عدم آشنایی افراد نسبت به این فضای آسیب های بسیاری را به دنبال داشته است.

سردار عبدالله پور با اشاره به اینکه در عرصه فضای مجازی کار را باید تا جایی پیش ببریم که دشمن توان جنگیدن با ما را نداشته باشد، ادامه داد: وضعیت ما امروز در عرصه فضای مجازی نسبت به زمان جنگ به لحاظ تجهیزات بدتر است.

وی با بیان اینکه در زمان جنگ با تکیه بر مردم موفق شدیم بر دشمن غلبه کنیم، تأکید کرد: امروز نیز در عرصه فضای مجازی باید با تکیه بر همین مردم گام برداریم.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به پیچیده بودن عرصه فضای مجازی، اظهار کرد: در دولت گذشته به موضوع فضای مجازی توجه چندانی نشد و به همین دلیل شبکه ملی اطلاعات به نتیجه نرسید اما در نیروهای مسلح، این موضوع به صورت داخلی شکل گرفته و امیدواریم این شبکه در همه عرصه ها به نتیجه برسد.

در حاشیه این مراسم، مربیان سواد رسانه ای نسبت به استفاده از مربیان غیر متخصص در آموزش و پرورش برای تدریس سواد رسانه ای انتقاد کردند.

لازم به ذکر است، با حضور فرمانده سپاه قدس گیلان از رئال موشن «یه لقمه سواد» که در ۱۰ قسمت توسط مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان تولید شده است رونمایی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان