[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه واکسیناسیون سراسری در استان گیلان نیز آغاز شد، اظهار کرد: تمام متولدان سال ۱۳۸۳ به قبل می توانند از طریق سامانه s alamat.gov.ir محل و زمان تزریق واکسن خود را انتخاب کنند.

حیدرزاده به تسریع روند واکسیناسیون در استان گیلان با پیگیری های انجام شده اشاره کرد و افزود: قطعاً رسیدن به سطح استاندارد از واکسیناسیون عمومی ایمنی جامعه را در برابر کرونا افزایش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه بعد از واکسیناسیون نیز شهروندان باید همچنان تا کنترل و مهار کامل کرونا شیوه نامه ها را رعایت کنند، گفت: در روزها و هفته های اخیر با فروکش کردن موج پنجم و تسریع روند واکسیناسیون شاهد کاهش آمارهای بستری و ابتلاهای روزانه بودیم.

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه استمرار این روند به مشارکت مردم و اصناف و رعایت شیوه نامه ها بستگی دارد، ادامه داد: پرهیز ار حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی و دوستانه باید همچنان مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه همچنین به تزریق دُز دوم واکسن برخی از شهروندان، افزود: افرادی که دُز اول واکسن را دریافت کرده اند و کمتر از یک هفته به تاریخ تزریق نوبت دوم آنها مانده می توانند از طریق سامانه سلامت محل و زمان دریافت نوبت دوم را انتخاب کنند.

حیدرزاده ادامه داد: سامانه واکسیناسیون از امروز بر اساس نوع واکسن تزریق شده در نوبت اول، فقط مراکزی را نمایش می دهد که همان نوع واکسن را تزریق می کنند.

وی تصریح کرد: برای ثبت نام در این سامانه نیازی به داشتن پرونده بهداشت نیست.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان