[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید میر قربانی پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: تأمین سگ های موادیاب و دستگاه های پایش تصویری کالاها برای گمرک مرزی آستارا لازم و ضروری است.

وی با اشاره به سابقه فعالیت پلیس امنیت اقتصادی در آستارا، تأکید کرد: تجهیزات کنترلی دستگاه های نظارتی در هر سه گمرک مرزی ریلی، زمینی و دریایی این شهرستان باید به روز رسانی شود.

میر قربانی قاچاق کالا را یک تهدید برای رونق اقتصادی کشور عنوان کرد و گفت: استمرار گشت و کنترل مرزی باید به صورت جدی در دستور کار دستگاه های ذیربط قرار گیرد.

وی، افزود: دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی باید در صدور احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز قاطعیت لازم را نیز داشته باشند.

سرپرست فرمانداری آستارا با اشاره به قاچاق لوازم آرایشی، بر آگاه سازی خانواده ها از مضرات استفاده از کالاهای فاقد استاندارد تاکید کرد و از مسئولان امر خواست از عطاری ها و فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی بازدیدهای مستمر داشته باشند.

میر قربانی ورود کالاهای قاچاق به آستارا را ناشی از کم کاری برخی دستگاه ها اعلام کرد و تقویت کنترل ها، اصلاح رویه های نظارتی و همکاری بیشتر و سازنده اعضای ستاد کمیسیون مقابله با قاچاق کالا و ارز را خواستار شد.

وی با ابراز تأسف از پیگیری یا اجرا نشدن برخی مصوبات این جلسات، گفت: این شهرستان مرزی با سه مرز فعال خاکی، آبی و ریلی در همسایگی جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید این جلسات، خروجی سازنده ای داشته باشد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان