به گزارش لنگرنیوز ، اسماعیل یکتایی لنگرودی نویسنده و شاعر گیلانی گفت : مردم تشنه معارف هستند و مداحان باید در اشعار خود استقلال ، حُریّت و آزادخواهی قیام عاشورا را به مردم بشناسانند.



وی افزود : تحکیم عقاید در عصر تزلزل – دفع شبهات که سبب ضعف قلوب مؤمنین می گردد همراه با تهذیب اخلاق و تعلیم احکام از وظایف روحانیون معظم و مداحان حسینی در هیآت مذهبی و مساجد و تکایا می باشد.وی خاطرنشان کرد مداحان و مبلغان دین کاری نکنند که از عظمت اهل بیت کم شود بلکه  قیام کربلا را با همان جلال و شکوه آن معرفی نمایند لذا باید از اشعار شاعرانی استفاده کنند که مسلط به تاریخ عاشورا و صدر اسلام باشند .

یکتایی لنگرودی که خود از آزادگان و جانبازان 70% می باشد تصریح کرد : فرهنگ دفاع مقدس شاخصه ای از فرهنگ عاشوراست که در عصر حاضر روح حماسه و پایداری و شجاعت و ظلم و ستیزی در جامعه دمیده شد.



این شاعر و نویسنده گیلانی خاطر نشان کرد : باید از اشعار ناصحیح که موجب وهن قیام عاشورا و تاریخ اسلام گردد پرهیز شود تا این حرکت تاریخی در جامعه جوان کشور بدون تحریف ، تعریف گردد و نفوذ آن در بین جوان با کلام و بیان مشفقانه مبلغان امکان پذیر خواهد بود.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان