[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آخرین الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی، اظهار کرد: از عصر روز گذشته با شمالی شدن جریانات هوایی شاهد آغاز بارش نخستین باران پاییزی در استان گیلان بودیم.

وی با بیان اینکه این شرایط تا فردا (یکشنبه) ادامه دارد، افزود: برای امروز آسمان اکثر مناطق استان گیلان ابری و مه آلود همراه با بارندگی و وزش باد پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان ادامه داد: با توجه به این بارش ها بای امروز در برخی مناطق رگباری و شدید خواهد بود آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه دور از انتظار نیست.

وی با تأکید بر اینکه شهروندان باید در این ساعات از استقرار در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها برای جلوگیری از بروز حوادث جدا خودداری کنند.

دادرس با اشاره به اینکه کشاورزان نیز باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارت به محصولات را اتخاذ کنند، گفت: در این مدت دمای هوا نیز ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد.

وی اضافه کرد: دریای خزر با ارتفاع موج ۶۰ سانتی متر تا یک متر و ۷۰ سانتی متر نیز برای روزهای امروز و یکشنبه برای فعالیت های دریانوردی نامناسب است.

دادرس با بیان اینکه آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان نیز برای امروز نیمه ابری تا ابری و مه آلود همراه با کاهش دما پیش بینی شده است، افزود: در برخی ساعات وزش باد، بارندگی به صورت شدید یا خیلی شدید بوده و همچنین رعد و برق دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: دمای شهر رشت نیز برای امروز بین ۱۹ تا ۲۲ درجه سلسیوس در نوسان خواهد بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان