[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، نبی الله خون میرزایی پیش از ظهر شنبه در مراسم افتتاح خط تولید تولید جدید مرکز تحقیقات فرآوری آبزیان در انزلی با اشاره به اینکه بشریت با توجه به محدودیت هایی که وجود دارد باید منبع غذایی خود را از پهنه های آبی تأمین کند، اظهار کرد: باید به سمت افزایش تولید آبزیان برای تأمین امنیت غذایی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای تأمین امنیت غذایی به شمال و جنوب کشور توجه بیشتری شود، گفت: در سال گذشته حدود ۹۳ درصد از اهداف برنامه ریزی شده اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس سازمان شیلات کشور با اشاره به عقب ماندگی در اجرای طرح پرورش ماهی در قفس، اضافه کرد: در این بخش از اهداف پیش بینی شده عقب هستیم که باید جبران شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته عملکرد برنامه شیلات ایران بدون پرورش ماهی در قفس ۱۰۳ درصد بوده است، ادامه داد: در بومی سازی پرورش ماهی در قفس بیش از ۹۰ درصد رشد داشته ایم.

خون میرزایی در ادامه به وضعیت برنامه های پیش بینی شده در زمینه مصرف سرانه، افزایش تراز تجاری و صادرات در حوزه آبزیان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه در این بخش ها همگام با برنامه پیش می رویم.

وی همچنین به وضعیت استان گیلان در حوزه شیلات اشاره کرد و ادامه داد: گیلان از استان های پیشتاز در فعالیت های مختلف شیلاتی است، افزود: یکی از نقاط قوت ما در گیلان وجود نیروی انسانی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بومی سازی دانش و ترویج یافته ها و دستاوردهای شیلاتی و در مولد سازی قزل آلا و تیلاپیلا دستاوردهای بسیاری در حوزه تحقیقات به دست آورده ایم، اضافه کرد: بسیاری از این دستاوردهای با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیاتی شده است.

وی با اشاره به اینکه فرآوری حلقه سست و ضعیف در شیلات ایران است، گفت: هدفگذاری تولید سازمان شیلات برای امسال ۶۰ هزار تن در زمینه پرورش میگو است که بیش از این تولید شده اما در زمینه فرآوری این محصول دچار ضعف و مشکل هستیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان