تالاب ملی حذف شده کیاکلایه لنگرود

۱۳۹۴/۱۰/۱۴ ۱۶:۴۶ چاپ کد خبر: 13446
به گزارش لنگرخبر، تالاب کیاکلایه یکی از غنی ترین تالاب های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های حیاتی بوده و در جذب گردشگر و افزایش درآمد اقتصادی حاشیه نشینان و حفظ محیط زیست طبیعی دارای اهمیت و توان بالایی است تالاب کیاکلایه یکی از غنی ترین تالاب های استان گیلان به لحاظ تنوع گونه های حیاتی بوده و در جذب گردشگر و افزایش درآمد اقتصادی حاشیه نشینان و حفظ محیط زیست طبیعی دارای اهمیت و توان بالایی است

3


این تالاب از پتانسیل های اکوتوریستی شهر لنگرود است که در شرایط پایکوهی با ظرفیت بالای گردشگری در مسیر جاده ترانزیت شمال قرارگرفته است.

2


  تالاب کیاکلایه لنگرود در نظر حاشیه نشینان به واسطه تأمین آب زراعی و کم و زیاد شدن آب در طول فصل، معروف به استخر کیاکلایه است، با توجه به جریان طبیعی آب و وجود شرایط تالاب طبیعی از گذشته زمین شناسی ناحیه، پس روی آب دریای خزر و شرایط تالابی در حال حاضر، واژه تالاب برای این استخر به کاربرده می شود.

مساحت این تالاب حدود 300 هکتار بوده از یک طرف به شهر لنگرود و محور ترانزیتی رامسر - رشت و از سه طرف دیگر به شالیزارها و در فاصله اندکی با کوهپایه ها و با چشم اندازی زیبا قرار گرفته است.

با توجه به اینکه تالاب توان گسترش فضای فیزیکی در اطراف خود را دارد می تواند در افزایش اشتغال، درآمد اقتصادی، همچنین حفظ محیط زیست و با گذران اوقات فراغت نواحی شهری و اطراف خود، تأثیر فراوانی داشته باشد.

1


 بدین ترتیب این موضوع به خوبی نشان می دهد که از نظر پتانسیل اکوتوریستی، تالاب کیا کلایه لنگرود در 9 ماه از سال قابلیت استفاده توریستی داشته و با اجرای پروژه های مناسب و برنامه ریزی مطلوب، بهره برداری اقتصادی مناسب را به همراه دارد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان