[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سید امیر مصباح پیش از ظهر یکشنبه در جلسه رونمایی از پوستر دومین جشنواره مستند میراث ناملموس چالش فیلم سازی در ۷۲ ساعت با اشاره به اینکه نخستین دوره این جشنواره سال گذشته برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره تلاش شد موضوع و ایده های کار نشده مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری هر جشنواره ای در سال اول با کاستی ها و ضعف هایی همراه است، تأکید کرد: قطعاً مؤسسه چند منظوره اکسون که در حوزه های فرهنگی و هنری در استان گیلان فعالیت می کند به عنوان متولی برگزار کننده این جشنواره با همکاری اداره کل ارشاد این کاستی ها و ضعف ها را شناسایی کرده و تلاش می کند در دومین دوره برگزار شاهد کاستی های کمتری باشیم.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان همچنین به بخشی از آمارهای سال گذشته این جشنواره اشاره کرد و افزود: سال گذشته ۵۹ هنرمند از سراسر کشور برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۴۸ نفر را آقایان و ۱۱ نفر بانوان هنرمند تشکیل داده بودند، اضافه کرد: با توجه به شرط بومی بودن شرکت کنندگان و با همچنین اینکه نخستین تجربه برگزاری جشنواره ای با این موضوع و در قالب چالش فیلم سازی ۷۲ ساعت بود از میان این افراد تنها هنرمندان گیلانی انتخاب شدند.

انتخاب ۱۰ چهره برتر از میان ۲۰۰ نفر از مفاخر و بزرگان گیلان

مصباح با بیان اینکه موضوع امسال این جشنواره مفاخر و بزرگان استان گیلان تعیین شده است، افزود: بعد از جلسات و بررسی های زیاد از میان ۲۰۰ نفر از مفاخر و چهره های برجسته استان در حوزه فرهنگی، هنری، ورزشی، دینی و مذهبی و تاریخی ۱۰ چهره برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه بدون شک این ظرفیت کامل استان گیلان نیست، گفت: با احترام به همه مفاخر و بزرگان استان گیلان این ۱۰ چهره به عنوان عناوین تهیه فیلم در دومین دوره جشنواره میراث ناملموس با حضور فیلمسازان انتخاب و طی جلسه ای اعلام خواهد شد.

معاون هنری و سینمایی ارشاد گیلان با اشاره به اینکه امسال بیش از هر چیزی به کیفیت کار پرداخته می شود، ادامه داد: تولید یک کار فنی خوب حتی اگر سوژه ضعیف داشته باشد بسیار ارزشمند خواهد بود تا یک کار فنی ضعیف با موضوع قوی.

برگزاری دومین دوره جشنواره میراث ناملموس با موضوع «مفاخر» گیلان

در پایان این جلسه از پوستر دومین دوره جشنواره میراث ناملموس گیلان چالش فیلم سازی ۷۲ ساعت رونمایی شد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان