[ad_1]

انوش دهنادی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: هم اکنون استان گیلان در شیب نزولی موج پنجم کرونا است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، افزود: با وجود کاهش بستری های روزانه کرونایی اما همچنان در شبانه روز گذشته شاهد پذیرش ۸۳ بیمار جدید در مراکز درمانی استان گیلان بودیم.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان در ادامه با اشاره به جهش های جدید کرونا در نقاط مختلف جهان، تأکید کرد: تنها راهکار مقابله و پیشگیری از ابتلاء و انتقال ویروس کرونا رعایت کامل و جدی شیوه نامه های بهداشتی است.

وی با بیان اینکه بر اساس جهش ها جدید ویروس کرونا برای ایجاد ایمنی در سطح جامعه باید ۸۰ درصد جمعیت واکسینه شوند، افزود: بنابراین تا زمانی که این حد نصاب و استاندارد در واکسیناسیون عمومی نرسیدم باید شیوه نامه ها رعایت شود.

دهنادی مقدم با اشاره به وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان، گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد گیلانیان دُز اول و بیش از ۲۵ درصد آنها نیز دُز دوم را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به این هنوز به استاندارد واکسیناسیون عمومی نرسیده ایم احتمال ورود به خیز ششم کرونا وجود دارد.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دوباره مسافرت ها به استان اشاره و آن را خطری برای اوج گیری دوباره کرونا دانست و اضافه کرد: سابقه نشان داده افزایش مسافرت های به استان گیلان زمینه را برای افزایش موارد کرونا مثبت و تعداد بستری ها بعد از یک هفته را فراهم می کند.

وی تأکید کرد: شهروندان گیلانی باید با جدیت پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا هر گونه سهل انگاری و عادی انگاری نسبت به کرونا می تواند عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد.

دهنادی مقدم همچنین اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون سویه جدیدی از کرونا در استان گیلان مشاهده نشده است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان