به گزارش پایگاه خبری تحلیلی لنگرخبر، همزمان با هفتم مهرماه که به روز ایمنی و آتش نشانی نامگذاری شده از نیروهای آتش نشانی شاغل و بازنشسته آتش نشانی لنگرود تقدیر شد.




مصطفی طالبی در مراسم روز آتش نشان که در محوطه آتش نشانی لنگرود برگزار شد، اظهار کرد: هفتم مهرماه که به نام روز آتش نشانی و ایمنی نامگذاری شده در واقع بهانه ایست تا به گرامیداشت انسانهایی بپردازیم که از جان و آسایش خود در راه حفظ جان و آسایش مردم و مال آن ها از خود می گذرند.




وی با بیان اینکه در زندگی ما انسانهایی وجود دارند که با فدا کردن جان و از خودگذشتگی، امنیت و سلامت را به زندگی همنوعان شان می بخشند، گفت: آتش نشان ها از جمله افرادی هستند که در زمان وقوع حوادث بیشتر از خود، به فکر دیگران هستند تا آنان را از حوادث و خطرات دور کنند.




سرپرست شهرداری لنگرود با اشاره به حادثه آتش سوزی ساختمان پلاسکو که چند سال پیش رخ داد، تصریح کرد: در زمان وقوع آتش سوزی در پلاسکو، مردم برای حفظ اموالشان اصرار داشتند که به ساختمان ورود کنند که متاسفانه شعله های آتش آنان را محاصره کرد و این آتش نشانان بودند که با زدن به دل آتش، مردم را از میان آتش نجات دادند، ولی خود در محاصره آتش و دود به شهادت رسیدند.




طالبی با بیان اینکه آتش نشانی قبل از اینکه یک شغل باشد، عشق و کمک به همنوع است، افزود: در روزهای اخیر نیز نوجوان فداکار ایذه ای «علی لندی» به دل آتش زد و دو زن که در محاصره آتش بودند را نجات داد ولی خودش دچار سوختگی شدید شد و در نهایت به دلیل سوختگی بسیار به شهادت رسید که اینکار نیز جلوه باشکوهی از ایثار و فداکاری مردمان این دیار قهرمان پرور می باشد.






انتهای پیام/

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان