[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد حسین واثق کارگرنیا عصر امروز در هشتمین جلسه علنی شورا در ساختمان جلسات شورای رشت با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد خاطره شهدای ایران اسلامی اظهار کرد: در هفته گذشته تعاملات خوبی ما بین شهرداری رشت و سپاه پاسداران پیرامون برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس انجام شد که از این بابت به مجموعه پرسنل شهرداری رشت خدا قوت می گویم. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با تبریک هفتم مهر مصادف با روز آتش نشانی و ایمنی افزود: یاد و خاطره شهدای آتش نشان بالاخص شهدای حادثه پلاسکو را گرامی می داریم و یقینا پرسنل آتش نشانی نیروهای جان بر کف و حافظان امنیت شهر هستند. 

قطع پخش زنده اینستاگرام شورای رشت توسط شبکه اجتماعی اینستاگرام
وی به قطع پخش زنده صفحه اینستاگرام شورای رشت اشاره کرد و گفت: هفته گذشته و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس، تصویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در صفحه اینستاگرام شورای رشت قرار داده شد و شبکه اجتماعی اینستاگرام در واکنش به این موضوع نسبت به قطع پخش زنده صفحه اینستاگرام شورای رشت اقدام کرد و این نشانه خصومت آنان با این شهید گرانقدر و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی است. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پخش زنده جلسه امروز صحن شورا در شبکه اجتماعی اینستاگرام بیان کرد: با تمهیداتی که از سوی روابط عمومی شورای رشت انجام شد پخش زنده جلسه شورا از صفحه دیگری در اینستاگرام که آدرس آن توسط روابط عمومی شورا اطلاع رسانی شده است قابل مشاهده است. 

استعفای رحیم شوقی و ناصرعطایی از کاندیداتوری جایگاه شهردار رشت
کارگرنیا به کاندیداتوری ۴۶ نفر برای تصدی جایگاه شهردار رشت پس از استعفای سید محمد احمدی اشاره کرد و گفت: ۱۷ نفر از این افراد دارای مدارک تحصیلی دکترا و ۱۶ نفر نیز سابقه خدمت در جایگاه شهردار و یک نفر نیز منتخب مردم در شورا بود که پس از بررسی ها و استعلامات انجام شده در نهایت سه نفر به عنوان گزینه اصلی انتخاب شدند که قرار است در جلسه امروز شورا به دفاع از برنامه هایشان بپردازند. 

وی با اشاره به سه گزینه نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت تصریح کرد: ناصر عطایی، رحیم شوقی و سید امیر حسین علوی سه گزینه نهایی تصدی جایگاه شهردار رشت هستند که در جلسه امروز شورا قرار بود به ارائه برنامه هایشان بپردازند که البته رحیم شوقی در جلسه امروز برای ارائه برنامه حضور پیدا نکرد و ناصر عطایی نیز گویا دقایقی پیش استعفای خود را اعلام کرده است. 

عذرخواهی رئیس شورای رشت از خبرنگاران به واسطه محدودیت فضای صحن شورا
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه به واسطه اهمیت جلسه امروز، خبرنگاران بیشتری تمایل به حضور در جلسه داشتند، افزود: به واسطه مشکلات کرونایی و محدودیت فضا، تعدادی از خبرنگاران هر هفته به منظور حضور در جلسات شورا دعوت می شوند اما در جلسه امروز شورا شاهد حضور خبرنگاران بیشتری در جلسه هستیم که به واسطه احترام به رسانه ها و تمایل آنان به حضور در جلسه امروز، در اتاق مجاور صحن شورا فضایی را برای خبرنگاران مهیا کردیم و از اینکه به واسطه محدودیت ها نمی توانیم شاهد حضور برخی از خبرنگاران در صحن شورا باشیم از آنان عذرخواهی می کنم. 

اصلاحات جدی در بدنه شهرداری رشت
کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با حضور در صحن شورا به منظور ارائه برنامه هایش اظهار کرد: باید فردی را به عنوان مدیر شهری انتخاب کنیم که با ساختار فکری اش آشنا باشیم. 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه در تمام دورانی که به عنوان عضو شورا فعالیت داشتم به دنبال پیاده سازی برنامه هایم بودم، افزود: برنامه هایی که امروز به همراه دارم میثاق نامه بنده با شورای ششم است و در بدنه شهرداری رشت نیازمند اصلاحات جدی هستیم. 

وی با تاکید به اینکه نمی توانیم بدون عملکرد به دنبال دریافت هزینه از مردم باشیم، گفت: بنده به دنبال ارائه خدمات و عمران و آبادانی برای شهر هستم و از کار و خدمت به مردم معیشت خودمان را نیز تامین کنیم. 

بروکراسی سنگین اداری در شهرداری رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه مشکلاتی از جمله فقدان مدیریت یکپارچه شهری، بروکراسی سنگین، ترافیک، وضعیت رودخانه ها از جمله مشکلات این شهر است، افزود: ما باید یک شهر ایده آل اسلامی برای مردم بسازیم. 

مبارزه با فساد یک مطالبه عمومی است
کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت با اشاره به اینکه باید از ظرفیت نیروهای نخبه استفاده کنیم، افزود: مبارزه با فساد یک مطالبه عمومی و مطالبه اعضای شورای رشت است و این موضوع باید مورد توجه باشد. 

علوی با بیان اینکه برای ساماندهی رودخانه ها باید از تامین مالی دولتی و بخش خصوصی استفاده کنیم، تصریح کرد: قرار است تا سال ۱۴۰۲ رودخانه های رشت را تا حدود پارک شهر ساماندهی کنند و بنده معتقدم باید از دیگر ظرفیت ها نیز برای این مهم استفاده شود. 

وی به آرزوی بزرگ به منظور ساخت شهر جدید اشاره کرد و گفت: زمین های سپیدرود رشت بزرگترین نعمت خدادادی است که در حال تکه تکه شدن است و قرار بود چند سال پیش این زمین ها خریداری شود اما هیچ گاه محقق نشد. 

عضو شورای اسلامی شهر رشت به بازگشایی و اجرای پروژه های عمرانی به عنوان اولویت اشاره کرد و افزود: در حوزه حمل و نقل و ترافیک باید نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی توجه و اصرار داشته باشیم و تا زمانی که تصورمان این باشد که برای انجام هر کاری می توانیم به صورت تک سرنشین با خودرو در خیابان ها حضور پیدا کنیم مشکلات ترافیکی رشت برطرف نمی شود. 

علوی با بیان اینکه در دوران فعالیت شورای چهارم درامد شهرداری رشت در یک سال چندین برابر جهش داشت، تصریح کرد: طراز مالی شهرداری رشت باید به ۶ هزار برسد و با مکانیزیم هایی که در نظر گرفته شده است این مهم محقق می شود. 

اصلاح پیاده راه فرهنگی رشت با کدام اعتبار انجام می شود؟ 
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با مخاطب قرار دادن کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت اظهار کرد: در برخی از مباحث پروژه هایی را از جمله اصلاح پیاده راه فرهنگی رشت مطرح کردید که باید بپرسیم از محل کدام اعتبار این کار انجام شدنی است؟ 

سید حسین رضویان به سخنان علوی پیرامون افزایش بودجه شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: بر چه اساس و مبنایی می توانید یک چنین افزایشی را رقم بزنید؟ 

کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت مخالفین فراوانی دارد
عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه انتخاب هر فرد برای تصدی جایگاه شهردار رشت یقینا هزینه هایی برای اعضای شورا به همراه دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سید امیر حسین علوی از بدنه شورا است این هزینه برای اعضای شورا بیشتر است. 

مجید عزیزی با مخاطب قرار دادن کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت افزود: سید امیر حسین علوی برای تکیه زدن بر این جایگاه مخالفین زیادی دارد و افراد بسیاری وی را محکوم به رفیق بازی می کنند و باید در این باره اذهان را تنویر کند. 

وی با تاکید بر اینکه تجربیات علوی می توانست به شورای ششم کمک کند، گفت: با شناختی که علوی طی دو دوره حضور در شورا نسبت به مباحث مختلف پیدا کرده است می توانست به شورا کمک کند و اگر علوی به حاشیه نرود می تواند خدمات خوبی ارائه کند. 

اعضای شورای رشت برای مبارزه با رانت و فساد سوگند یاد کرده اند
یکی دیگر از اعضای شورای رشت نیز با اشاره به اینکه رشت شهر اولین ها است، اظهار کرد: اعضای شورای ششم رشت باید آگاه باشند که امورات شهر را به چه فردی می سپارند و ما سوگند یاد کردیم که جلوی فساد، رانت و لابی گری را بگیریم. 

نادر حسینی با بیان اینکه اعضای شورا سوگند یاد کردند که شهردار چهارساله انتخاب کنند، افزود: رشت دارای ضعف هاو مشکلات فراوانی است و از صحبت تا عمل در برنامه هافاصله فراوان است. 

وی با تاکید بر اینکه فقط نباید به فکر انتخاب مقطع ای شهردار رشت باشیم، گفت: شهردار رشت باید چهارساله باشد و تعامل با نمایندگان مجلس و دستگاه ها باید جزو شناسه های شهردار رشت باشد. 

حسینی با اشاره به اینکه باید سوابق اجرایی و انقلابی گری شهردار رشت بررسی شود، بیان کرد: این موارد بنده فقط خطاب به سید امیر حسین علوی نیست و هر فردی که برای این جایگاه انتخاب می شود باید در خورشان و نام شهر رشت باشد. 

اسامی تکراری در موضوع انتخاب شهردار رشت
عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با قدردانی از تلاش ها و حمایت های محمد حسین واثق کارگرنیا رئیس شورای اسلامی شهر رشت اظهار کرد: رئیس شورای رشت با تعامل و صبوری پدرانه فضا را به سمت و سویی بردند که در کمترین زمان ممکن زمینه ها برای انتخاب شهردار رشت آماده شوند. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه در گذشته پیرامون موضوع انتخاب شهردار رشت شاهد تکرار یه سری اسامی بودیم، افزود: علوی فردی است که هشت سال در کمیسیون های مختلف و تاثیرگذار شورا و جایگاه ریاست شورا حضور داشت و یقینا تجربیات خوبی در این حوزه کسب کرده است. 

شهردار رشت باید فرد پاسخگو به شهروندان باشد
عضو دیگر شورای رشت نیز با اشاره به اینکه برنامه های مدیریتی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه ریزی می شوند، اظهار کرد: در برنامه های ارایه شده توسط کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت مشارکت شهروندان به صورت آکادمیک به چشم نمی خورد. 

سید شمس شفیعی به مشارکت سازمان های تاثیرگذار به عنوان حلقه مفقوده برنامه های ارایه شده اشاره کرد و گفت: جایگاه رسانه ها و بانوان در برنامه های ارائه شده دیده نشده است و مباحث مطرح شده در حوزه مالی نیز نقصان داشت و انتظار داریم به فردی پاسخگو به شهروندان تبدیل شود. 

وی با تاکید بر اینکه کاندیدای تصدی جایگاه شهردار رشت پیش از این به عنوان عضو شورا درعزل و نصب مدیران شهرداری بسیار دخالت داشته است، گفت: این مسئله در شورای ششم توسط علوی مشاهده نشده است و انتظار داریم که میدان شهرداری به محلی برای انتقامجویی تبدیل نشود و بسیاری از مدیران از این اتفاق نگرانی دارند. 

فردی که به تعهداتش عمل نمی کند باید پاسخگو باشد
یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز با اشاره به اینکه در نگاه مدیریت اسلامی، کسی که در عرصه مدیریت قرار می گیرد باید امانت دار باشد، اظهار کرد: در غیر این صورت این مدیر باید پاسخگو باشد و فردی که یک سری برنامه ارائه می دهد اما بعدها به تعهدات خود عمل نکند باید پاسخگو باشد. 

هادی رمضانی با تاکید به رفع چالش های حوزه مدیریت شهری در رشت افزود: رفع مشکلات نیازمند کار شبانه روزی است و باید براساس داشته هایمان برنامه ریزی کنیم. 

وی با بیان اینکه مدیریت منابع انسانی باید با هر برنامه ای همسو باشد، گفت: شهردار جدید رشت باید دارای تجربه و تخصص باشد و متاسفانه در برخی موارد شاهد اتفاقاتی هستیم که افرادی که تجاربی ندارند برای تصدی جایگاه های مختلف اعلام آمادگی می کنند. 

پس از صحبت های اعضای شورای رشت به عنوان موافق و مخالفِ برنامه های ارائه شده توسط سید امیر حسین علوی کاندیدای تصدی جایگاه شهرداررشت، سید امیر حسین علوی برای دقایقی به پاسخگویی پرداخت. 

در پایان جلسه با ۹ رای موافق اعضای شورا سید امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت انتخاب شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:
برچسب‎ها : دفاع مقدس

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان