به گزارش لنگرنیوز ، ظهر امروز جلسه مدیریت بحران شهرستان لنگرود با حضور مدیرکل بحران استان گیلان و مسئولین ادارت شهرستان در فرمانداری لنگرود برگزارشد.

سید رضا جواد پور گفت : از عصر روز یکشنبه باران شدید باران در لنگرود اغاز شد که در ارتفاعات تالش محله ، دیوشل لیلاکوه و ... شاهد رسوبات کوهپایه همراه با درختان با حجم زیاد در جاده ها و خیابان ها بودیم.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه در حال حاضر با تلاش امدادگران اکثر راه های ارتباطی باز است افزود : با وقوع سیلاب سیلاب درختان تنومند و خار و خاشاک موجب تخریب پل ها و بسته شدن مسیرهای عبور آب و آبگرفتگی شدید و در نهایت خارج شدن آب از مسیر اصلی در حوزه شهری و روستایی شده است.

وی افزود: در حوزه روستایی نیز مسیر دو راه روستایی «گالشکلام» و «حاجی سرا» بسته است و تمام عوامل در تلاش هستند که این مسیر بازگشایی شود.

جوادپور اظهارکرد : بر اثر جاری شدن سیلاب بیش از 600 خانوار و 50 مغازه و حدود 10 مدرسه در بخش های مختلف شهرستان لنگرود دچار آبگرفتگی و تخریب شدند.

وی با بیان اینکه تخریب هادر بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی، برق، کشاورزی و خانه های مسکونی و تجاری ، مخابرات بوده است افزود : سیلاب بیش از 250 میلیارد ریال به زیرساخت های مختلف خسارت وارد کرده است.

فرماندار شهرستان لنگرودتصریح کرد : خوشبختانه با حضور به موقع امدادگران هیچ تلفات جانی ناشی از وقوع سیل در لنگرود گزارش نشده است .

فرماندار لنگرود با اشاره به اینکه وضعیت سیل این شهرستان به طور کامل گزارش شده است، متذکر شد: مسئولین ادارات تا 24 ساعت آینده کلیه خسارت های خود را به صورت دقیق گزارش دهند تا بتوانیم در زمینه بودجه گزارشات را به استان ارسال کنیم.

جواد پور خطاب به رئیس منابع طبیعی گفت : دلیل اصلی جاری شدن سیلاب و رسوبات را برای پیشگیری در مراحل بعدی بررسی کنند.

وی افزود : ممکن است برخی تخریب ها در کوهپایه انجام شده باشد که از دید مسئولین خارج شده باشد و این موارد باید بررسی شود.

وی خطاب به مسئولین ادارات گفت : در حال حاضر با امکانات فعلی کار خود را ادامه دهید تا بتوانیم این وضعیت را بهبود ببخشیم و مدیران هم در خصوص خسارت ها بررسی کرده و موارد را با برآورد هزینه در جلسه بعد اعلام کنند تا با مستندات بتوانیم تصمیم گیری کنیم.

فرماندار شهرستان لنگرود گفت : ادارات کارهای خود را بعد از براورد هزینه با هماهنگی سازمان مربوطه خود کارهای عمرانی را اغاز کنند و بعد از دریافت بودجه هزینه ها پرداخت خواهد شد.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان