[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، بهمن داراب زاده پیش از ظهر شنبه در جلسه شورای معاونین برق منطقه ای گیلان با اشاره به شروع فصل بارش، گفت: تجارب سال های گذشته نشان داده که بارش های شدید جوی و به ویژه برف می تواند سبب آسیب به خطوط و پست های برق شود و برق رسانی به مشترکان را با اختلال همراه کند.

وی افزود: بارش برف سال های اخیر در استان گیلان با توجه به نوع و مدت زمان بارش، نشان داده که این بارش ها بی ارتباط با تغییر شرایط آب و هوایی نبوده و بیانگر این است که این پدیده جوی هر چند سال یک بار و گاهاً زودتر تکرارپذیری دارد و باید برای بارش های احتمالی از آمادگی لازم برخوردار باشیم.

داراب زاده با اشاره به اینکه شرکت برق منطقه ای گیلان از ۷۲ پست برق و ۲۸۶۱ کیلومتر خط برخوردار است، ادامه داد: پست ها و خطوط این شرکت در بارش های احتمالی می توانند آسیب پذیر باشند و باید از هم اکنون برای بارش های آتی برنامه ریزی کرد و با مقاوم سازی و سایر تمهیدات تاب آوری آنها را افزایش داد.

وی افزود: قرار گرفتن پست ها و خطوط در مناطق کوهستانی و جاه های صعب العبور و حتی مناطق جنگلی و شالیزارها که فاقد جاده دسترسی است مشکل را دو چندان می کند و به طور حتم اگر علاج واقعه را قبل از وقوع آن نکرد با چالش های جدی مواجه می شویم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به تجارب ارزنده شرکت در سال های گذشته در رویارویی با پدیده های سخت جوی، گفت: احصا ماشین آلات، تجهیزات و منابع انسانی و شناسایی شرکت های پیمانکاری که پتانسیل و توانایی مدیریت با پدیده های سخت جوی را دارند باید از هم اکنون در دستور کار قرار گیرند تا در بحران ها جا نمانده و با آمادگی کامل اقدام کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان