[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، آبتین حیدرزاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان، اظهار کرد: روند ابتلاء و بستری و مرگ و میرهای ناشی از کرونا همانند هفته های اخیر نزولی است.

وی با تأکید بر استمرار رعایت شیوه نامه های بهداشتی و استفاده از ماسک و پرهیز از حضور در دورهمی ها از سوی شهروندان، گفت: تا رسیدن به استانداردهای واکسیناسیون در استان گیلان رعایت شیوه نامه ها همچنان ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها در حال حاضر هشت شهرستان استان در وضعیت زرد قرار دارند، افزود: شهرستان های لاهیجان، سیاهکل، بندرانزلی، فومن، شفت، ماسال، رضوانشهر و صومعه سرا در وضعیت زرد قرار دارند و املش تنها شهرستان آبی گیلان است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در ایجاد ایمنی در برابر کرونا، اضافه کرد: همه افراد بالای دوازده سال می توانند از طریق ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت مکان و زمان تزریق واکسن خود را دریافت کنند.

حیدرزاده به واکسیناسیون مادران باردار طی هفته های گذشته در استان گیلان همزمان با سراسر کشور اشاره و تصریح کرد: در این زمینه وضعیت مطلوبی داریم و هم اکنون حدود ۳۰ درصد از مادران باردار گیلانی واکسن دریافت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت ابتلای مادر باردار به بیماری کرونا ممکن است این دسته افراد عوارض شدیدتری را تجربه کنند، افزود: همین موضوع به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار اشاره دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم بزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد مادران باردار گیلانی بین ۲۰ تا ۲۵ هزار نفر است، تصریح کرد: مادران باردار در فاصله سنی ۱۲ هفته بارداری تا دو هفته مانده به زایمان مجاز به زدن واکسن هستند و با اطمینان خاطر واکسن سینوفارم که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی است را تزریق کنند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان