به گزارش لنگرنیوز ، مهرداد بائوج لاهوتی درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در حین بررسی ماده ۱۳ طرح حمایت از آمران به معروف وناهیان از منکر مبنی بر آموزش اتباع خارجی و گردشگران به معروف و منکر طی تذکری شفاهی اعلام کرد: تصویب چنین ماده ای می تواند زمینه های سوء استفاده برخی کشورهای غربی علیه نظام جمهوری اسلامی را فراهم کند.



تصویب این ماده به عنوان اهرمی علیه کشور در مباحث حقوق بشری خواهد بود. از آنجایی که گردشگران در هنگام ورود و خروج از کشور تا حدودی شئونات اسلامی را رعایت می کنند لذا نیازی به تصویب این ماده نیست.



وی ادامه داد: متاسفانه در سه هفته اخیر کشور فرانسه “ایران” را یک کشور ناامن برای شهروندان خود توصیف کرد در حالی که ایران از امن ترین کشورهای منطقه و جهان است دولت فرانسه به شهروندان خود توصیه کرد که اگر می خواهید به ایران سفر کنید باید قبل از سفر از وزارت امور خارجه اجازه بگیرید.



این نماینده استان گیلان در ادامه تاکید کرد: در چنین شرایطی چرا به این نوع تبلیغات و این نوع مسائل باید خودمان دامن بزنیم؟ بسیاری از کشورهای جهان “ایران دوست” و “ایرانی دوست” هستند آنها اگر می خواهند ایران بیایند به خاطر تاریخ و فرهنگ کشور است. ایران جزء کشورهای برجسته دنیا در این زمینه است و ما نباید با تصویب چنین ماده ای ظرفیت ها و استعدادهای کشور در زمینه گردشگری را به هدر دهیم. وی در پایان پیشنهاد حذف این ماده را داد.
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان