[ad_1]

به گزارش خبرگزاری مهرف نشست جهانی سازی و اربعین با حضور اندیشمندان ایرانی و عراقی در کربلای علی برگزار شد.

لاله افتخاری در این نشست با اشاره به این که مردم دنیا دنبال رسیدن به سعادت هستند اما راه آن را نمی دانند و در این راه الگوی مناسب هستند گفت: اکنون دنیا تبدیل به دهکده جهانی شده است و با ارتباطات لحظه ای کاملا محقق شده و برنده این میدان کسی است که برنامه مناسب داشته باشد.

وی ادامه داد: نهضت حسینی این برنامه را دارد که دو بال شهادت و حماسه را دارد و این برنامه را برای مردم جهان می تواند ارایه کند. در این میان خانواده شهدا نقش مهمی دارند و ارائه الگوی زندگی اولین وظیفه آنها است و رهبر انقلاب در سخنان شان بر این مسأله تاکید کردند. استقامت سیدالشهدا در سخت ترین لحظات کربلا و نیز حضرت زینب (س) بعد از کربلا باید راه و روش خانواده شهدا در مسیر زندگی باشد. ما برای اینکه حرکت اربعین را جهانی کنیم و البته در حال تحقق است باید شاخص ها و الگوهایی داشته باشیم اعم از صبر ایثار جهاد که اینها در بین خانواده شهدای ایران و عراق به چشم می خورد.

وی در پایان سخنان خود گفت: خانواده های شهدا باید در تیم مسیر پرچمدار باشند همان طور که زینب (س) بود. ابومهدی و سلیمانی الگوهای این راه هستند و دشمن از آنها می ترسد.

روح افزار استاد دانشگاه هم در این نشست گفت: امیراللمومنین درنهج البلاغه می فرماید مرابا تقوی وپرهیزکاری یاری نمایید. کل یوم عاشورا وکل ارض کربلا دومعنی دارد یکی معنای عام که همان زنده بودن یاد قیام عاشورا در هر زمان وهرمکانیست ویکی معنای خاص است وآن از این قراراست که درهر برهه ای از زمان جبهه حق وباطل وجود دارد و باید بدانیم که درهر برهه ای اززمان که ما درجبهه حق قرار داریم یایزیدیان.

وی ادامه داد: این همان پیام جهانی قیام امام حسین است وهمان یاری مولا امیرالمومنین ع است که تقوی یاری رساندن به جبهه حق دربرابرباطل است .

خانم تاج دمیرچی استاد علوم حدیث نیز در این جلسه گفت: قیام امام حسین به دو نتیجه میتوانست داشته باشد یکی رسیدن به حکومت و دیگری شهادت اما هردوی اینها برای یک هدف بود وآن هدف جلوگیری از انحراف در دین اسلام وادامه ی حکومت فاسد بود.

وی افزود: اگر سیدالشهدا قیام کرد برای این بود که معروف جای منکر را گرفته ومنکر جای معروف را . لذا باید مسوولیت تاریخی اجرا میشد. در مقابل خواص بی بصیرتی که درمقابل ظلم و جور سکوت کرده بودند فرزندان زبیر ، عباس وبسیاری دیگر از کسانی که زمان پیامبر را درک کرده بودند واین انحرافات را می دیدند و به مسوولیت تاریخی خود عمل نکردند وحرکت امام حسین برای انجام مسوولیت واحیای این نقش عظیم بود واین پیامی جهانی برای اربعین است که باید درهمه حال بدنبال ادای مسوولیت وجلوگیری از انحراف درمسیر حق باشیم.

علی التمیمی استاد دانشگاه عراق هم با اشاره به اینکه قیام امام حسین با حرکت انبیای الهی مقایسه می شود گفت: ابراهیم نبی درمیان آتش نمرود افتاد وآتش گلستان شد وموسی هم پس از آنکه بدنیا آمد از خوف مامورین فرعون به دستور الهی به آب انداخته شد وخداوند وعده داد اورا به مادرش برگرداند وچنین شد. اما سید الشهدا دوراه پیش روداشت یادرمدینه بماند که شکست بود یااینکه به مصاف شمشیر برود که بازهم باسپاه قلیل درظاهر مغلوب میدان بود اما راه دوم را انتخاب کردتا باخون خود به مصاف شمشیر برود تا جلوی انحراف اسلام رابگیرد وباخون خود اسلام ناب محمدی را به عالم شناساند.

او اضافه کرد: همین است که امام خمینی(ره) فرمود ماهرچه داریم از عاشوراداریم چراکه امام حسین (ع) باقیام خود برعلیه ظلم وفساد یزید راه را به همه ی عالمیان نشان داد ومیبینیم که خط سیدالشهدا درلبنان عراق ویمن واقصی نقاط عالم دنبال می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان