[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، علی فتح اللهی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا رشت با اشاره به اجرای طرح واکسیناسیون دانش آموزان، اظهار کرد: امروز اکثر مراکز واکسیناسیون در شهرستان رشت به دانش آموزان اختصاص یافته است.

وی به پیش بینی ۳۵ مرکز واکسیناسیون برای این کار اشاره کرد و افزود: ۶۵ هزار و ۵۱۳۴ دانش آموز بالای ۱۲ سال در شهرستان رشت مشغول به تحصیل هستند که تاکنون ۱۹ هزار و ۵۶۴ معادل ۳۰ درصد دانش آموز دُز اول و ۳۳۵ دانش آموز معادل نیم درصد دُز دوم واکسن را تزریق کرده اند.

فتح اللهی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح ضربتی امروز بیش از ۱۰ هزار دانش آموزان ۱۵ تا ۱۸ سال واکسن کرونا دریافت می کنند.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود نزولی بودن آمارهای کرونا در استان و شهرستان رشت، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهرستان رشت به حدود ۶۸ درصد رسیده که بالا رفتن این شاخص به کنترل و کاهش آمارها کمک خواهد کرد.

فرماندار رشت با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۲۰ بیماری کرونایی در بیمارستان های رشت بستری هستند، تصریح کرد: در مقایسه با روزها و هفته های گذشته شاهد کاهش ۱۱ درصدی بستری های کرونایی در سطح شهرستان هستیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا ۳۲ هزار و ۲۶۶ نفر در بیمارستان های رشت بستری شدند، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۶۹۸ هزار شهروند رشتی نیز واکسن کرونا را دریافت کرده که از این تعداد ۷۰ درصد دُز اول و ۲۵ درصد دُز دوم را تزریق کرده اند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان