[ad_1]

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «ابراهیم کالین» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز جمعه گفت اگر روسیه و آمریکا حق ورود به سوریه را دارند پس ترکیه نیز چنین حقی را برای خود دارد.

وی که با نشریه اشپیگل آلمان مصاحبه می کرد، گفت در سال های 2015، 2016 و 2017 پیشنهاد ایجاد منطقه امن در سوریه را مطرح کردیم و اگر در آن تاریخ منطقه پرواز ممنوع اعلام می شد این تعداد از سوری ها مجبور به ترک سوریه نمیشدند اما این فرصت از دست رفت.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اضافه کرد که برخی از دوستان اروپایی از ترکیه به دلیل استقرار نیرو در سوریه انتقاد می کنند اما ما باید مردمی که در مناطق تحت سیطره ما بودند را باقی می گذاشتیم و این 2.5 میلیون نفر به دلیل حضور نظامیان ترکیه ادلب را ترک نکردند.

وی ادامه داد که دوستان کشورش در غرب به گونه ای رفتار می کنند که ترکیه نیرویی اشغالگر در سوریه است.

کالین مدعی شد که آنکارا هیچگونه طمعی به اراضی سوریه نداشته اما مجبور شده که چنین گامی را در راستای امنیت خود و امنیت سوری ها در منطقه اتخاذ کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت که به جای تشکر از آنکارا، تحت تحریم قرار گرفتیم چون به حضور تروریست های پ ک ک در منطقه آسیب رساندیم.

دمشق بارها اعلام کرده است که حضور آمریکا و ترکیه در سوریه اشغالگرانه بوده و تاکید کرده است که این دو کشور باید خاک سوریه را ترک کنند.

روسیه نیز به دعوت دمشق برای مبارزه با تروریسم و گروه های مسلح در سوریه حضور دارد و مسکو طی سال های اخیر کمک های زیادی به دمشق در راستای مبارزه با تروریسم انجام داده است.

انتهای پیام/.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان