[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به هفته وقف و جایگاه این سنت حسنه در اسلام، اظهار کرد: یکی از برکات و مزایای وقف خدمت بدون منت به مردم است.

وی با بیان اینکه با توجه و ترویج وقف می توان نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق کرد، افزود: با هدایت وقف به سمت رفع مشکلات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، نشاط اجتماعی در جامعه ایجاد می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر ضرورت هدایت وقف و نیات واقفان به سمت حل مشکلات جامعه، گفت: در استان گیلان پنج هزار موقوفه و ۲۱ هزار رقبه وجود دارد می توانیم از ظرفیت آنها در این مسیر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه وجود بیش از ۹۰۰ بقعه متبرکه یکی دیگر از ظرفیت های معنوی در استان گیلان است، اضافه کرد: از این ظرفیت ها برای خدمت بدون منت به مردم استفاده می شود.

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با بیان اینکه طی سال گذشته نیات واقفان در بخش های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و درمانی در استان گیلان استفاده شده است، تصریح کرد: اجرای امینانه نیات واقفان از مهم ترین رسالت های اوقاف است.

کمک ۲۳ میلیارد تومانی گیلانیان سال گذشته در بقاع متبرکه

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ میلیارد تومان عوائد موقوفات در مسیر نیات واقفان در سال گذشته هزینه شده است، ادامه داد: همچنین از ابتدای شیوع ویروس کرونا خیران گیلانی بیش از ۳۵ میلیارد تومان در راستای اجرای رزمایش مواسات اهدا کرده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به هزار و ۲۰۰ هکتار وقف تا سال گذشته در استان از سوی واقفان، گفت: در مجموع ۱۷ هزار متر مربع در بازسازی، مقاوم سازی و کارهای عمرانی انجام گرفت و ۳۳ میلیارد تومان نیز هزینه شد.

وی به مشکلات اقتصادی و معیشتی موجود در جامعه اشاره و با تأکید بر لزوم هدایت وقف به این سمت، افزود: در سال گذشته گیلانی ها بیش از ۲۳ میلیارد تومان کمک نقدی و غیر نقدی در بقاع متبرکه انجام داده اند.

حجت الاسلام علیزاده همچنین با اشاره به اجرای هزار و ۶۰۰ برنامه فرهنگی از سوی اداره کل اوقاف گیلان در سال گذشته، اضافه کرد: هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن شرکت کردند که ۱۸ نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

وی در ادامه به برخی پروژه های عمرانی اوقاف گیلان اشاره و با بیان اینکه اجرای طرح توسعه بقعه خواهر امام رشت و سید جلال الدین اشرف آستانه اشرفیه از جمله این طرح ها است، ادامه داد: این دو بقعه و حرم مطهر هنوز جایگاه اصلی خود نرسیده اند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان تأکید کرد: در اجرای این طرح ها از ظرفیت مسئولان استانی و نمایندگان برای جذب منابع مالی ملی استفاده می شود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان