[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، سردار عزیزالله ملکی شامگاه یکشنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اجرای ۷۰ برنامه به مناسبت هفته نیروی انتظامی در گیلان، بیان کرد: برنامه ریزی جامع و دقیقی برای ارتقای عملکرد نیروی انتظامی و کسب رضایت مردم پیش بینی شده است.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه برای پاسخگویی به نیازهای مردم باید به سمت استاندارد سازی رفتار پلیس حرکت کرد، افزود: استان گیلان جز استان های امن کشور بوده که این مهم با تلاش پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین جرایم رخ داده در گیلان شامل جرایم خرد، نزاع و تصادفات جرحی است، تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نسبت به استان های همجوار که سرقت های خشن داشتند، در استان گیلان شاهد این دست جرایم نبودیم.

سردار ملکی به کاهش شکایت مردم از عملکرد پلیس در هفت ماهه نخست امسال اشاره و بیان کرد: گیلان رتبه نخست ارسال پرونده های تشکیل شده پلیس به صورت الکترونیکی به مراجع قضائی را دارد و همه رده های پلیس از طرح هوشمندسازی استقبال کردند.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به ارتباط و تعامل این مجموعه با گروه های مردمی، مساجد و سایر اقشار، عنوان کرد: آگاه سازی مردم و آموزش همگانی از بار انتظامی استان کم می کند.

وی در ادامه به کاهش ۲۰ درصدی جرایم در فضای مجازی استان گیلان در چند ماهه نخست امسال اشاره و اظهار کرد: بسیاری از فریب خوردگان در فضای مجازی مهارت و آگاهی لازم جهت برخورد با مجرمان این فضا را ندارند.

فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر و قاچاق کالا طی هفت ماهه نخست امسال رشد ۶۰ درصدی داشته است، افزود: یکی از اولویت های نیروی انتظامی در گیلان برخورد قاطع با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر بوده و از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط پلیس کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ نفر از کارکنان ناجا به علت ابتلاء به بیماری کرونا فوت کردند، ادامه داد: حدود ۵۰۰ هزار خودرو به دلیل عدم توجه به پروتکل های بهداشتی توسط پلیس اعمال قانون و ۵۴ هزار خودرو پلاک غیربومی نیز از ورودی های گیلان بازگردانده شدند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان