[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، فیروز فاضلی ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از پوستر مستند «سرای کرنای» با بیان اینکه موسیقی علم حال است، اظهار کرد: حقیقت، خیر و نیکی و جمال از نعمت هایی است که برای خود انسان است و به دیگران و غیر ارث نمی رسد و به رشد و ارتقای انسان کمک می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه موسیقی نواقص جهان جبران می کند، بیان کرد: موسیقی خیالات را به پرواز درمی آورد و طبق دیدگاه های مختلف انسان را به آسمان می رساند.

وی با بیان اینکه موسیقی حقیقت یک موضوع را در خود دارد، عنوان کرد: دعای مردم در ایران باستان موسیقیایی بود لذا موسیقی از دیرباز با مفاهیم عرفانی نیز همراه بوده است.

فاضلی با بیان اینکه موسیقی آئینی ریشه در ایران باستان دارد، افزود: کرنای نوازان نقش ویژه ای در مراسم مذهبی و آئینی دارند و با صلابت خاصی شکوه واقعه کربلا را به مخاطب نشان می دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه معرفی آداب و رسوم و احیای آئینی همانند کَرنا مشقت زیادی دارد اما ماندگار است، گفت: جذب جوانان از طریق فرهنگ، هنر و آئین های ریشه دار ماندگار است.

وی با اشاره به اینکه ورود موسیقی های نه چندان ریشه دار و جدید به آئین عزاداری از صلابت این مراسم می کاهد، تصریح کرد: باید به آئین کهن و ریشه دار خود بازگردیم.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان