[ad_1]

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- بهرام قربانپور: وقتی صحبت از جهاد به میان می آید به یاد دوران دفاع مقدس و جهادگری های آن زمان می افتیم و سرشار می شویم از ایثار، گذشت، محبت و معرفت.

اگر تا دیروز گروه گروه دلیرمردان ما برای دفاع از میهن اسلامی، ناموس و آب و خاک عازم جبهه ها می شدند تا از این مرز و بوم دفاع کنند امروز هم گروه هایی پا به عرصه گذاشتند تا در جبهه سلامت، معیشت و اقتصاد جامعه نقش آفرینی کنند، انگار این راه «جهاد، ایثار و شهادت» هیچ وقت به بن بست نمی خورد.

گره گشایی با رمز رسانه

جهاد و فداکاری میراثی گرانبها و ارزشمند که هیچ وقت از بین رفتنی نیست بلکه از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود اگر تا دیروز دهه پنجاهی ها و شصتی ها عرصه جبهه را مقدس کرده بودند امروز دهه هفتاد، هشتاد و حتی نودی ها لباس جهاد به تن کردند و این است رسم، روش و منش ایرانی و اسلامی بودن.

این روزها گروه های جهادی در بخش های مختلف عرض اندام می کنند که فعالیت هر کدام در نوع خود ارزشمند و ستودنی است. اما آن چیزی که نقش گروه جهادی رسانه را پر رنگ تر می کند اثرگذاری و نقش هدایت گری این قشر در جامعه است. رسانه ها همیشه مورد وثوق و اعتماد مردم بوده و هستند و مردم در بسیاری از موارد و مسائل به رسانه ها رجوع بوده و از این رو نقش گروه های جهادی رسانه که خود از نزدیک مشکلات و مسائل را لمس می کنند و از طرفی دیگر مورد وثوق مردم هستند می توانند نقش بی بدیلی در گره گشایی ها داشته باشد.

رسانه ها روایت گران بی سنگر

رسانه ها و خبرنگاران در بسیاری از بزنگاه های حساس و شرایط سخت جامعه در کنار مردم بودند از دوران دفاع مقدس گرفته که نقش رسانه ها در رساندن اخبار جنگ و اتفاقات جبهه موجب دلگرمی می شد تا اکنون در شرایط سخت کرونایی، آن چیزی که به مردم انرژی، دلگرمی و امید می داد خبرهای امیدبخش، توصیه های هشدار دهنده و روایت گری های جبهه نفس گیر درمان و سلامت بود. در این شرایط سخت و حساس و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس منحوس کرونا برادر به برادرش سر نمی زد این خبرنگاران و افسران جنگ نرم بودند که همانند کادر درمان و دیگر گروه های جهادی به میدان آمده و ایثارگری های جبهه سلامت و درمان را روایت گری می کنند و روایت های این عزیزان گاهی خوشایند و حامل خبرهای امیدبخش و خوشحال کننده بوده و گاهی هم بوی مرگ می دهد.

گروه های جهادی بسیج رسانه در استان گیلان در کنار پرداختن به مسائل رسانه ای و خبری و پوشش اخبار و روایت گری ها، جامه خدمت به تن کرده و در آوردگاه های مختلف مشغول جهاد هستند.

لباس «جهاد« رسانه های گیلان/ مطالبه گری در کنار محرومیت زدایی

مطالبه گری بسیج رسانه در محلات آسیب پذیر گیلان

این گروه ها با حضور در محلات آسیب پذیر و تولید محتوا از درد و دل ها و مشق مشکلات مردم و انتشار آن، پای مسئولان و متولیان امر را به این محلات باز کرده و در بیشتر اوقات توانستند با مطالبه گری رسانه ای خود، ضمن ایجاد امید و انگیزه بین اهالی این محلات، موجب گره گشایی بسیاری از مشکلات منطقه شوند و این مطالبه گری ها و پیگیری ها را تا حصول نتیجه ادامه می دهند و رسالت واقعی رسانه را با حضور در محلات آسیب پذیر و در بطن جامعه و بین مردم به منصه ظهور می رسانند.

گروه های جهادی بسیج رسانه گیلان با تاسی از منویات رهبر معظم انقلاب در راستای توجه به تولید داخلی و حمایت از این قشر اثرگذار جامعه، پا به واحدهای تولیدی استان هم گذاشته و در کنار بررسی و انعکاس مشکلات و چالش های واحدهای تولیدی و صنایع استان، به معرفی توانمندی ها و تولیدات این واحدها پرداختند و در مقابل رسانه های تا دندان مسلح دشمن که قصد تیره و تار جلوه دادن فضای کشور و سیاه نمایی بوده و هستند؛ امیدآفرینی در جامعه را سر لوحه قرار داده و بذر امید را دل ها کاشتند. بسیاری از واحدهای تولیدی منفعل استان به یمن حضور گروه جهادی بسیج رسانه و پیگیری های مجدانه رسانه ها، دوباره به چرخه تولید برگشت و یا در حال برگشتن به این چرخه هستند.

کار قشنگ و اثرگذار دیگر گروه جهادی رسانه مشارکت اعضای این گروه در فعالیت خیرخواهانه همانند جمع آوری و توزیع کمک های معیشتی، نذر آب، نذر نفس و همچنین قدم در مسیر آزادی زندانیان جرایم غیرعمد بود که نشان دهنده روحیه بسیجی و جهادی اصحاب رسانه استان گیلان است.

سازماندهی ۱۰۰ خبرنگار در گروه های جهادی بسیج رسانه

رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به فعالیت ۱۳ گروه جهادی بسیج رسانه در این استان، اظهار کرد: اولویت فعالیت اصلی گروه های جهادی احصای مشکلات، انعکاس مشکلات و مطالبه گری از مسئولین در راستای مرتفع کردن آنها است.

مهدی پارسا با بیان اینکه با توجه به اینکه در حوزه فعالیت های سپاه و بسیج اقدامات اثرگذاری انجام شده که نیازمند انعکاس رسانه ای است، گفت: در طول مدت شیوع کرونا خبرنگاران بسیجی اقدام به فعالیت های خبری بسیار ارزشمندی در حوزه اطلاع رسانی و آگاه سازی نشر و بازنشر اخبار مرتبط با کرونا کردند که نقش بسیار زیادی در آگاهی مردم نسبت به مقابله با این بیماری داشته است.

وی نقش و اهمیت گروه های جهادی بسیج رسانه مهم و حیاتی است نقش و اهمیت گروه های جهادی بسیج رسانه را مهم و حیاتی برشمرد و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ نفر از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی در این گروه های جهادی سازماندهی شده اند که در طی مدت فعالیت با انعکاس اقدامات رسانه ای و تولید محتوا و فرآورده های مختلف رسانه ای از قبیل خبر، مصاحبه، عکس، یادداشت، گزارش، عکس نوشت و کلیپ منجر به رفع برخی از مسائل و مشکلات شدند.

پارسا به ابعاد گسترده فعالیت گروه های جهادی بسیج رسانه اشاره و بیان کرد: علاوه بر فعالیت رسانه ای، کمک به افراد نیازمند و تأمین بسته های معیشتی، بهداشتی و فرهنگی نیز از جمله کارهایی بوده که توسط گروه های جهادی بسیج رسانه انجام شده است.

وی ادامه داد: در طی فعالیت گروه های جهادی بسیج رسانه گیلان که با هدف انعکاس مسائل و مشکلات و فعالیت های انجام شده توسط سپاه و بسیج شکل گرفته، بیش از ۸۰۰ اثر رسانه ای در رسانه ها نشر و باز نشده است.

رئیس بسیج رسانه گیلان، انعکاس محرومیت زدایی و توجه به نقاط آسیب پذیر را از اهداف مهم گروه های جهادی بسیج رسانه برشمرد و اضافه کرد: گروه های جهادی رسانه ای برای اولین بار در ابتدای سال گذشته توسط سازمان بسیج رسانه گیلان شکل گرفت و با ثبت در سامانه اطلس جهادی به گروه های جهادی و اقشار مختلف بسیج پیوستند.

پارسا با اشاره به معرفی ۲۲ منطقه کم برخوردار و آسیب پذیر حاشیه شهر در استان گیلان توسط معاونت اجتماعی استفاده قدس گیلان، تصریح کرد: بسیج رسانه تمرکز خود را برای رفع محرومیت از این مناطق قرار داد و با برگزاری جلسات مختلف با مدیران این محلات و مناطق کم برخوردار و حضور رسانه ای در آنها فعالیت جهادی خود را با سوق دادن گروه های جهادی بسیج رسانه بین مناطق استمرار بخشید.

به گفته وی، حضور گروه های جهادی بسیج در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر حاشیه شهرها بخصوص در مرکز استان گیلان و در کلانشهر رشت موجب شد تا خبرنگاران و اعضای این گروه های جهادی پای درد دل ها و حرف های مردم این مناطق نشسته و با تهیه و تولید اخبار مختلف از محرومیت ها و آسیب های موجود پای مسئولان مربوطه را به مناطق ذکر شده باز کنند.

لباس «جهاد« رسانه های گیلان/ مطالبه گری در کنار محرومیت زدایی

تبلور روحیه محرومیت زدایی توسط گروه های جهادی بسیج رسانه

مسئول گروه جهادی رسانه شهید کوچک زاده سیاهکل در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جایگاه رسانه در ابعاد مختلف، بیان کرد: از گذشته تاکنون رسانه ها و اخبار مورد توجه بشر بوده و امروز هم به عنوان یکی از اثر گذارترین ابزار برای هدایت دهی افراد است.

هانیه خداپرست با بیان اینکه بسیج شجره طیبه ای است که انسان سازی می کند، ادامه داد: نامگذاری گروه جهادی رسانه به نام شهید مدافع حرم «حامد کوچک زاده» سبب معنویت بخشی این گروه شده است.

مسئول گروه جهادی شهید کوچک زاده سیاهکل با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی و توجه به اقشار ضعیف جامعه از سوی این گروه جهادی رسانه، گفت: سپاه و بسیج روحیه محرومیت زدایی دارند و با اقدامات گروه های جهادی این روحیه در جامعه متبلور می شود.

خداپرست به اثرگذاری حرکت های جهادی رسانه ها در جامعه اشاره و بیان کرد: اهدای بسته های معیشتی به نیازمندان، توزیع اقلام بهداشتی و همچنین توزیع سبد کالا به نیت شهدا از مهم ترین اقدامات گروه جهادی رسانه شهید کوچک زاده سیاهکل بوده که توانسته هر چند کوچک قدم های ارزشمندی بر دارد.

وی ادامه داد: گروه های جهادی اگر از همه جهات مورد حمایت قرار گیرند بهترین کانون برای کمک رسانی فی سبیل الله به مردم است.

مسئول گروه جهادی بسیج رسانه سیاهکل با اشاره به نقش اثرگذار این گروه ها در گره گشایی مشکلات مردم، اظهار کرد: گروه های جهادی به علت حضور در بین مردم و شنیدن درد و دل هایشان، بیشتر مشکلات را لمس می کنند و دلسوزانه تر نسبت به رفع مشکلات قدم بر می دارند.

خداپرست با اشاره به مشکلات و دغدغه های روستاییان، تصریح کرد: عدم دغدغه مندی برخی مسئولان به امور روستایی و کاهش دامنه توجهات به روستاها سبب شده تا این مناطق کانون توجه گروه های جهادی قرار گیرد.

وی نگاه روستاییان به گروه های جهادی را امیدبخش خواند و افزود: گروه های جهادی روح امید و نشاط را به روستاها دمیدند.

تجهیز دو نوعروس تا ساخت مسکن محرومین

مسئول گروه جهادی بسیج رسانه فومن در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه جهادی رسانه با پویش یک «لقمه مهربانی» با هدف کمک به قشر آسیب پذیر جامعه در اوایل شیوع ویروس کرونا فعالیتش را آغاز کرد.

الهام حیدری با تاکید بر استفاده از ظرفیت خیران برای حل مشکلات نیازمندان، بیان کرد: با کمک خیران و اصحاب رسانه و خبرنگاران برای دو نوعروس فومنی جهیزیه کامل تهیه کردیم.

وی یادآور شد: تهیه لباس برای نوزادان خانواده های ضعیف، تهیه لوازم خانه از جمله پنکه، تلویزیون و فرش با استفاده از ظرفیت خیران برای خانواده های بی بضاعت از دیگر اقدامات گروه جهادی شهدای رسانه فومن بوده است.

مسئول گروه جهادی شهدای رسانه فومن با اشاره به نقش اعتمادسازی این گروه ها در جامعه، تصریح کرد: کافی است مردم به گروه جهادی اعتماد کنند و همین اعتماد مردم سرمایه عظیم برای حرکتی بزرگ در راستای گره گشایی است.

حیدری با اشاره به نقش رسانه در تبیین مشکلات مردم، مطالبه گری رسانه ای را در گره گشایی مشکلات مطالبه گری رسانه ای گره گشایی مشکلات است اثرگذار دانست و بیان کرد: گروه جهادی رسانه در کنار رسیدگی به مشکلات قشر آسیب پذیر جامعه، نسبت به مشکلات و دغدغه های مردم مطالبه گر باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعضای گروه های جهادی از بطن جامعه و از خود مردم هستند و خودجوش به کمک مردم آمده اند نقششان بسیار می تواند برای رفع مشکلات اقشار کم در آمد جامعه تأثیر گذار باشد.

مسئول گروه جهادی بسیج رسانه فومن از ساخت یک واحد مسکن محرومان توسط این گروه جهادی خبر داد و اظهار کرد: این گروه جهادی هم اکنون با کمک خیرین نیز یک واحد مسکن محرومین را در دست ساخت دارد که تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای آن بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

لباس «جهاد« رسانه های گیلان/ مطالبه گری در کنار محرومیت زدایی

بسیج رسانه پیشگام در احصای مشکلات مردم

مسئول گروه جهادی بسیج رسانه املش در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت محوری این گروه، بیان کرد: ارائه تولیدات رسانه ای با محوریت محرومیت زدایی در اولویت گروه جهادی رسانه شهید آوینی است.

حامد محمدعلیزاده با بیان اینکه برای احصاء مشکلات مناطق محروم پیشگام بودیم، گفت: گروه های جهادی رسانه رساترین مطالبه گران محلات محروم و آسیب پذیر هستند از این رو با حضور میدانی مشکلات مناطق محروم را مطالبه گری کردیم.

وی از ساخت مسکن محرومان در روستاهای محروم توسط این گروه جهادی خبر داد و افزود: با کمک خیران و با محوریت گروه جهادی رسانه شهید آوینی، یک واحد مسکن محرومین در روستای کجید ساخته شد که بسیار ارزشمند و اثرگذاری بود.

انسجام گروه های جهادی در راستای رسیدن به یک هدف مشترک

مسئول گروه جهادی مهر پویان ایران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه جهادی مهرپویان ایران چند سالی است با هدف انعکاس مشکلات مناطق محروم در رسانه ها و شناسایی محرومین و اقشار کم در آمد با اولویت بانوان سرپرست خانوار و ایتام در حال فعالیت هست.

سمیرا بخشی لالمی با بیان اینکه محرومیت زدایی اساس کار گروه جهادی مهرپویان ایران است، گفت: اهدای صدها بسته های معیشتی فصلی بخشی از اقدامات ارزشمند این گروه جهادی بوده است.

وی ادامه داد: حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در بین مردم و شنیدن درد و دل هایشان و انعکاس آن بهترین و ارزشمندترین حرکت برای مردم می تواند باشد.

مسئول گروه جهادی رسانه ای مهرپویان ایران با تاکید بر انسجام و اتحاد گروه های جهادی با یکدیگر در راستای گره گشایی مشکلات، تصریح کرد: انسجام، اتحاد و همدلی گروه های جهادی موجب گشایش در کارها و سرعت دهی در اقدامات نوع دوستانه می شود.

بخشی با اشاره به وسعت اقدامات گروه های جهادی در بخش های مختلف، گفت: گروه های جهادی با کمک هم می توانند قدم های بزرگ تری بردارند و در راستای رفع محرومیت های مردم، مجری پروژه های عمرانی باشند.

وی با اشاره به روحیه خیرخواهی و نوعدوستی مردم ایران و بویژه گیلانی ها، افزود: با بهره گیری از ظرفیت های خیرین در حول محور گروه های جهادی می توان بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه را رفع کرد.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان