دستگیری مأمور قلابی در رشت

۱۳۹۳/۰۸/۰۸ ۰۹:۲۰ چاپ کد خبر: 13586
به گزارش لنگرنیوز ، رحیم شعبانی در نشست انتظامی شهرستان رشت اجرای درست مأموریت های پلیسی را در سایه جدیت و انجام دقیق دستورات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه گستردگی مأموریت های پلیسی به ما حکم می کند که اعمال و رفتارمان را بیشتر کنترل کنیم، اظهار کرد: آسیب ها در بی توجهی به دستورالعمل ها و سهل انگاری در اجرای ماموریت هاست.

فرمانده انتظامی رشت سهل انگاری برای اجرای مأموریت ها را موجب آسیب یا خسارت دانست و گفت: مردم بهترین قاضی و ناظر در تشخیص کیفیت ماموریت های پلیسی هستند.

وی با اشاره به اینکه هر مأموریتی که نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد آن ماموریت مطلوب سازمان نخواهد بود، خاطرنشان کرد: مأموریت و اقدامی که در آن نماد و ظواهر سازمان نباشد موجب ایجاد ذهنیت در جامعه می شود.

شعبانی در نظر گرفتن رضایت خداوند در انجام هر ماموریتی را مهم خواند و افزود: پلیس باید با توکل بر خدا و توانمندی و آمادگی لازم به انجام ماموریت ها بپردازد.

وی در ادامه به فرا رسیدن ماه محرم اشاره کرد و با اشاره به انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: هدایت به نیکی باید سرلوحه کار پلیس قرار گیرد.

فرمانده انتظامی رشت، فلسفه قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و گفت: باید با فراهم کردن فضای امنیتی در دهه محرم زمینه اخلاق و اوصاف ارزشمند را در جامعه بیش از پیش زنده کنیم.

وی اضافه کرد: گفتار، رفتار و ماموریت پلیس باید به گونه ای باشد که مردم با دیدن آنها به توانمندی پلیس پی برده و احساس امنیت کنند.

شعبانی، وظایف و مأموریت نیروی انتظامی را دارای حساسیت های خاصی ذکر کرد و متذکر شد: جلب اعتماد عمومی نقطه کلیدی ناجا برای تامین و برقراری امنیت است.

وی از کارکنان پلیس حاضر در نشست مذکور خواست تا تعامل با هیئت های مذهبی را در ایام ماه محرم بیشتر در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس پلیس رشت در ادامه به دستگیری یک مأمور قلابی در این شهر خبر داد و افزود: این مأمور قلابی در هنگام بازبینی دوربین مداربسته یک رستوران هویتش آشکار و در حین فرار دستگیر شد.

وی اضافه کرد: مأمور جوانی که رفتارش مغایر با قانون بود وارد رستورانی شد که موضوع مورد پیگیری مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ قرار گرفت.

به گفته شعبانی، مأموران مبارزه با سرقت کلانتری ۱۱ بلافاصله با لباس شخصی خود را به صحنه رسانده و اعمال این فرد را زیر نظر گرفتند که پس از اطمینان از تناقض رفتاری و ماموریتی این فرد از او خواستند مدارک شناسایی خود را ارائه دهد که عنوان کرد کارتش در محل کارش جا مانده است.

وی با بیان اینکه مأموران برای دستگیری این فرد در بیرون رستوران انتظارش را کشیدند، خاطرنشان کرد: مأموران در اقدامی سریع خودروی او را محاصره کردند که درنتیجه وی به همراه راننده خودرو دستگیر شد.

این مسئول یادآور شد: مأمور قلابی در هنگام دستگیری برای پلیس حقایق را فاش کرد که با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه مامور قلابی اکنون در اختیار پلیس آگاهی برای تحقیقات بیشتر قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده چنین افرادی موارد را با پلیس ۱۱۰ درمیان بگذارند و از همکاری با ماموران قلابی خودداری کنند.

همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان