[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مرحبا بعد از ظهر یکشنبه در نشست کارگروه توسعه و تجارت استان گیلان با بیان اینکه لایروبی اسکله مجتمع بندری آستارا باید با جدیت از طرف مسئولان مرتبط پیگیری شود، اظهار کرد: لایروبی بندر آستارا از شش سال پیش آغاز اما هنوز هم نتیجه ای حاصل نشده و سازمان بنادر و دریانوردی باید اقدامات لازم برای برطرف شدن این مشکل برای همیشه انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه باید برای رفع موانع توسعه صادرات ملی راهکارهای خاص پیدا کنیم، افزود: متأسفانه با اتخاذ تصمیمات اشتباه، خود بیش از تحریم ها به خودمان ضربه زده ایم و نیازمند یک مدیریت جهادی هستیم.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه باید مشکلات مرتبط با حوزه اقتصادی این شهرستان را ریشه ای حل کنیم، گفت: هم اکنون در مرزهای آستارا شاهد افزایش صادرات هستیم و در عین حال با مشکلاتی نیز در همین مرز مواجه شده ایم که نقش مدیریت و تعلل و عدم هماهنگی ها نیز در آن دخیل است.

مرحبا، اظهار کرد: مرزهای آستارا پر از فرصت است و باید طوری برنامه ریزی کنیم تا اگر کشور همسایه کارشکنی کرد، بتوانیم مسیر جدیدی را برای جابجایی کالا با کشورهای مختلف ایجاد کنیم و بندر آستارا از این قابلیت مهم برای ایفای نقش در توسعه صادرات ملی برخوردار است.

وی خواستار رفع مشکل تردد انبوه کامیون های صادراتی از مرز آستارا شد و گفت: عملیات ترانشیپ به شکل شایسته ای باید در این گذرگاه بین المللی انجام شود.

وی، ادامه داد: رویه قانونی ترانشیپ در مرز آستارا ضرورت دارد و با توجه به مصوبه شورای تأمین شهرستان که قطعاً باید ضمانت اجرایی داشته باشد، همگان از مزایای آن در دنیای حمل و نقل آگاه هستند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان