[ad_1]

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه بررسی آخرین وضعیت الگوهای حاکم بر نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جوی نسبتاً پایدار طی ۲۴ ساعت آینده در منطقه است، اظهار کرد: در این مدت گاهی با شکل گیری ناپایداری های موقتی شرایط برای افزایش ابر و بارش پراکنده فراهم می شود.

وی با بیان اینکه از عصر روز سه شنبه با نفوذ تدریجی سامانه بارشی و سرد، ابرناکی و مه آلود بودن هوا، روند کاهش دما، بارندگی و وزش باد برای منطقه پیش بینی می شود، افزود: این شرایط به ویژه در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در برخی نقاط شدید و یا خیلی شدید پیش بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به اینکه با توجه به این شرایط احتمال بارش برف در نقاط بالادستی و ارتفاعات استان وجود دارد، گفت: این سامانه بارشی تا روز پنج شنبه در استان گیلان فعال است.

وی با بیان اینکه در این مدت دمای هوا ۶ تا ۱۵ درجه کاهش می یابد، اضافه کرد: دریا نیز امروز و فردا با ارتفاع موج ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر برای فعالیت های دریانوردی و صید مناسب است.

دادرس با اشاره به صدور هشدار نارنجی برای مناطق جلگه ای و زرد برای مناطق دریایی، گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دریا با ارتفاع موج ۳۰ سانتی متر تا ۲ متر نامناسب است.

وی ادامه داد: در این مدت آبگرفتگی معابر و خیابان ها، بالا آمدن آب رودخانه و سیلابی شدن مسیل ها، آسیب به سازهای سست و سقوط درختان، رانش و لغزش، وقوع صاعقه و همچنین لغزنده بودن سطح معابر و جاده ها و ایجاد اختلال در تردد دور از انتظار نیست.

دادرس با اشاره به اینکه در حال حاضر آسمان شهر رشت مرکز استان گیلان کمی تا نیمه ابری، احتمال بارندگی خفیف و پراکنده و گاهی همراه با وزش باد پیش بینی شده است، گفت: دمای کنونی رشت ۲۲ درجه سلسیوس و رطوبت هوای این شهر ۸۰ درصد است.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان