وقتی لیلاکوه، لیلادشت می شود+تصاویر

۱۳۹۲/۰۵/۰۶ ۱۱:۱۷ چاپ کد خبر: 13607

به گزارش لنگرنیوز، در بهار و تابستان و هر زمان از سال وقتی تعطیلی به وجود می آید شهرهای شمالی کشور خود را میزبان مهمانانی می کند که چند روز را برای تنفس در فضای پاک به شمال ایران سفر می کنند.


یکی از آن شهرها، لنگرود است، خوشبختانه نعمت و هنر خداوند متعال را هرروز که چشم وا می شود می توان مشاهده کرد از جمله دشت و دمن های سرسبز، ساحل چمخاله و چاف، کوه های سرسبز و ….


متأسفانه چند سالی است که کنده کاری هایی در لیلاکوه مشاهده می شود که در یکی دوسال قبل به هر طریقی آن افراد آن محل را ترک کرده اند ولی در طی چند ماه اخیر ظاهراً گروه دیگری در حال حاضر مشغول به کندن قسمت از کوه های لیلا کوه است.


هنوز مشخص نیست که این افراد چرا و با کدام مجوز رسمی و البته عقلی کوه های سرسبز و مکان هایی که به صورت طبیعی ایجادشده است را خاک برداری می کنند.
به گفته اهالی آن محل، این افراد ادعا دارند که مجوزی را برای حفر و خاک برداری از کوه های لیلاکوه دارند شاید چند سؤال پیش بیاید.


اینکه اگر مجوز شما رسمی و قانونی است کدام عقل و قانون می گوید که انسان با دست خود، خود را خفه کند زیرا طبیعت باعث ایجاد فضا و هوای سالم می شود و با از بین بردن آن در حقیقت خودمان را می کشیم.


سؤال دیگر اینکه اگر مجوز رسمی دارید چرا گروه های قبلی که اهالی محل ظاهراً با آن افراد آشنایی دارند در برخورد با این افراد از کار خود دست کشیده و آن محل را ترک کرده اند و ظاهراً عزم برخی افراد برای از بین بردن منابع طبیعی جزم شده است.


اگر نگاهی به عکس ها بکنید خود به راحتی قضاوت می کنید که چه چیزی درست و چه چیزی غلط است.


عکس زیر که با فلش نشان داده شده است به ظاهر بوته های چای را نمایان می کند و این نشان می دهد که آن محل مکان کشاورزی افرادی است.


leylakoh-langarod


عکس زیر نیز نمایی از سمت میدان شهید املاکی(جنب پمپ گاز) گرفته شده است که در کادر کشیده شده بخشی از خاک برداری که انجام شده است کاملا نمایان است.


leylakoh


در اینجا از مسئولین زی ربط تقاضا می شود که برای این محیط طبیعی که در حقیقت هدیه و نعمت الهی است آستین همت را بالا ببرند.


در صورت پاسخ به این خبر توسط مسئولین زی ربط، خبر نشر داده می شود.


langarod-2 leylakoh-1 leylakoh-langarod-1langarod



طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان