[ad_1]

انوش دهنادی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش و کاهش تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان گیلان هستیم، افزود: این نوسان نگران کننده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۵۳ بیمار کرونایی در بیمارستان های گیلان بستری هستند که ۸۶ بیمار جدید پذیرش شده اند، گفت: ۶۲ بیمار نیز با شرایط بد کرونایی در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان در ادامه به روند واکسیناسیون در استان گیلان اشاره و اضافه کرد: خوشبختانه واکسیناسیون در گیلان تسریع شده اما در زمینه دُز دوم هنوز به استاندارد ۸۵ درصد نرسیده ایم و شهروندان باید با جدیت بیشتر پروتکل ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان گیلان بیش از ۷۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستانی استان بستری شدند، ادامه داد: در همین مدت بیش از ۱۰ هزار سرپایی به مراکز درمانی گیلان مراجعه کرده اند.

دهنادی مقدم با تأکید بر اینکه تزریق واکسن کرونا شدت ابتلاء به کرونا را کاهش می دهد و در برابر این ویروس ایمنی ایجاد می کند، گفت: با توجه به اینکه عوارض واکسیناسیون بسیار نادر و کم و در حد تب و لرز، درد در محل تزریق واکسن و یا احساس کوفتگی است شهروندان نباید ریسک ابتلاء به کرونا را به جان بخرند می توانند با تزریق واکسن در برابر این ویروس ایمن شوند.

وی با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان، تأکید کرد: واکسیناسیون دانش آموزان و مردم عادی تفاوتی با هم ندارد و واکسن سینوفارم تا ۸۰ درصد ایمنی در برای ابتلاء به کرونا برای آنها ایجاد می کند بنابراین توصیه می کنیم دانش آموزان و والدین آنها واکسیناسیون را جدی بگیرند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان