[ad_1]

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، صبح امروز، هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با دنیس آفاناسیف، وزیر صنایع و منابع طبیعی آستراخان و ولادیمیر گالاوکف، رئیس آژانس روابط بین الملل استانداری آستراخان ملاقات کرد.

در این ملاقات که در استانداری آستراخان صورت گرفت طرفین بر توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین ایران و روسیه تأکید و اعلام کردند که تمامی تلاش و مساعدت خود را برای حل مشکلات موجود تجار و بازرگانان ایرانی و روسی بکار خواهند بست.

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در گفت وگو با خبرنگار فارس در تشریح این دیدار اظهار کرد: در حال حاضر که تحریم سختی از طرف غرب علیه ایران و روسیه وجود دارد اکثر تجار و بازرگانان ما به روش غیرمرسوم به تجارت می پردازند که گاهاً دچار مشکلاتی در انتقال ارز و تحویل کالا می شوند.

 به گفته هادی تیزهوش تابان، تجار برای حل وفصل این نوع اختلافات قبل از مراجعه به مراجع قضایی لازم است به روش گفتگو و مذاکره به حل آن بپردازند.

مدیرعامل سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه با تأکید بر اینکه تصمیم گرفته شده تا با همکاری و مساعدت مسئولین مربوطه استان آستراخان اتاق داوری در سرای تجاری ایرانیان در آستراخان تشکیل شود، گفت: انتظار است با این اقدام تجار و بازرگانان ایرانی و روسی بتوانند با مراجعه به آن و طرح دعوی از طریق گفتگو و مذاکره به حل آن بپردازند.

همچنین در نشست اخیر فعالان بخش خصوصی با مسئولان دولت روس، برای ساماندهی واردات انواع چوب از روسیه به ایران با هماهنگی طرف روسی کارگروهی تشکیل شده که می تواند به کاهش مشکلات واردات چوب از روسیه به ایران و همچنین به حذف واسطه ها من جمله دلالان آذری کمک شایانی کند.

 رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه همچنین با اشاره به آمدوشد سختگیرانه تجار و بازرگانان به سبب شیوع بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: در شرایط سخت کنونی شیوع ویروس کرونا، سفر تجار و بازرگانان ایرانی به روسیه به خاطر مقررات سختگیرانه طرف روسی بسیار به سختی و کندی صورت می گیرد.

تیزهوش تابان گفته است که یک تاجر ایرانی فروشگاه عمده فروشی و خرده فروشی کالاهای ایرانی را در طبقه همکف سرای تجاری ایرانیان در آستراخان تأسیس کرده ولی صاحب این فروشگاه به خاطر مقررات سخت طرف روسی نمی تواند وارد آستراخان شود و عملاً شروع بکار کند.

وی همچنین از طرف روسی درخواست کرد که مساعدت لازم را برای تسهیل ورود تجار و بازرگانان ایرانی به روسیه حداکثر تلاش را به عمل آورند.

ولادیمیر گالاوکف، رئیس آژانس روابط بین الملل استانداری آستراخان نیز در این نشست تأکید کرده تا نسبت به درخواست طرف ایرانی، پیگیری ها و مساعدت های لازم را برای دعوت رسمی از تجار و بازرگانان ایرانی برای سفر به روسیه به عمل خواهد آورد و در حل مشکلات آن ها کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان