[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، عصر پنج شنبه با حضور طنزنویسان و طنز پردازان برجسته کشور پنجمین دوره جشنواره «طنز پهلو» در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری سید الشهدا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن برگزار شد.

رضا رفیع طنز پرداز برجسته کشور در این مراسم با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره با هدف شناسایی جوانان مستعد در حوزه هنر، شعر طنز است.

وی با اشاره به جایگاه و شخصیت گل آقا و تأثیرات فراوان آن در حوزه طنز، افزود: طنز پهلو بهانه ای شد تا برای امسال پنجمین سال در زادگاه این هنرمند فقید حضور یابیم.

رفیع با بیان اینکه فومن جایگاه مردمی و فرهنگی دارد، گفت: نام گل آقا به عنوان آغاز کننده طنز اصیل بعد انقلاب شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مطالبات گل آقا حفظ طنز فاخر در همه زمان ها بود، تصریح کرد: وی همیشه بر استفاده از نیروی جوان تأکید داشت.

«گل آقا» مبتکر طنز اصیل بعد از انقلاب در ایران است

ارسال ۱۰۹۷ اثر در قالب سه بخش به دبیرخانه جشنواره

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این مراسم با اشاره به این جشنواره به منظور گرامیداشت و پاسداشت سال های تلاش «کیومرث صابری فومنی» گل آقای ایران برگزار می شود، اظهار کرد: طی پنج سال گذشته تلاش شده تا این جشنواره به صورت ملی برگزار شود.

یوسف نیک انجام با اشاره به اینکه طی فراخوانی برای برگزاری این دوره بیش از هزار و ۹۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد، گفت: این آثار در سه بخش شعر و نثر طنز و داستان کوتاه است.

وی اضافه کرد: از این تعداد آثار ارسال شده ۵۰۶ اثر در قالب شعر طنز، ۳۷۲ اثر در قالب نثر و ۲۱۹ اثر در قالب داستان کوتاه بوده که توسط سه نفر از طنزپردازان برجسته کشوری داوری و ۱۶ اثر برتر و شایسته تقدیر شدند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان