[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، احمد دنیا مالی شامگاه پنج شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با بیان اینکه تحقق قانون جهش مسکن کاری سخت و نیازمند برنامه ریزی دقیق است، اظهار کرد: تأمین منابع بانکی و مقرراتی که در این زمینه مورد نیاز است از جمله کارهای مهمی بوده که باید مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ساخت و تحویل دو میلیون واحد مسکن در فاز اول طرح جهش مسکن، گفت: در گام بعدی دولت موظف است که اراضی را آزادسازی کرده و در اختیار حوزه مسکن قرار دهد.

وی تأمین منابع مالی را مهمترین بحث در خصوص ساخت مسکن عنوان کرد و افزود: مطابق با قانون بانک ها موظف هستند که بخشی از سود خود را برای تأمین منابع مالی طرح جهش مسکن اختصاص دهند و وزارت راه نیز باید هر دو هفته یک بار درباره روند اجرای طرح گزارش داده و مجلس نیز موضوع را پیگیری می کند.

دنیا مالی با اشاره به طرح وام ودیعه مسکن تصریح کرد: تکالیف انباشته زیادی در حوزه مسکن داریم و متأسفانه شرایط اقتصادی باعث شده که تعداد افراد بیشتری به سمت اجاره نشینی روند لذا باید کاری کنیم که سهم بانک ها در ودیعه مسکن بیشتر شود تا با بالا رفتن رقم آن مردم بیشتری بتوانند از آن استفاده کنند.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس ادامه داد: بنیاد مسکن باید برای طرح مسکن روستایی، علاوه بر تأمین منابع از طریق بانک مسکن، موظف است عمده گردش سرمایه خود را به صورت تسهیلات برای تأمین مسکن روستایی قرار دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: بنیاد مسکن همچنین موظف است طرح های هادی بالای ۱۰ سال را تهیه کند تا مشکلی در مسائل زیربنایی و تغییر کاربری نداشته باشیم.

دنیا مالی نگاه مجلس در مناطق را ایجاد اشتغال و تولید به ویژه در حوزه صنعت دانست و افزود: استفاده از ظرفیت دریا برای فعال سازی کریدور شمال و جنوب ضروری است اما متأسفانه در حال حاضر از ظرفیت بندر انزلی به خوبی استفاده نمی شود و تلاش داریم که با افزایش حجم تخلیه و بارگیری به ویژه در حوزه صادرات در این راستا گام برداریم.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس با اشاره به ایجاد صنایع هایتک و ایجاد اشتغال در منطقه، گفت: مجلس و دولت پیگیر تکمیل طرح ها و استفاده حداکثری از ظرفیت این بندر هستند.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان