[ad_1]

امیر مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین میزان خسارت های ناشی از سیلاب دو روز گذشته، گفت: با توجه به هشدارهای هواشناسی تمام اقدامات پیشگیرانه در سطح استان انجام شده بود.

وی به آماده باش همه دستگاه های خدماتی عضو مدیریت بحران استان گیلان اشاره کرد و افزود: بر اثر بارش باران ۴۵ محور روستایی دچار آبگرفتگی شده بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با بیان اینکه احتمال تخریب ۳۰ پل ارتباطی نیز پیش بینی شده بود، گفت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته دستگاه ها و نیروهای در سطح استان در حال آماده باش بودند.

وی با اشاره به خسارت های وارده به زیرساخت های راه بر اثر بارش شدید باران، اضافه کرد: بر اثر بارش باران با توجه به برآورده های صورت گرفته حدود ۵۰ میلیارد تومان خسارت به حوزه زیر ساختی وارده شده است.

مرادی با تأکید بر ضرورت تسریع در پرداخت خسارت ها برای بازسازی، ترمیم و ساخت زیرساخت های آسیب دیده، افزود: با توجه به در پیش بودن بارش های بعدی باید این زیرساخت برای تسهیل در عبور و مرور مردم بازسازی شود.

وی با بیان اینکه در دو روز گذشته بیش از ۲۷۰ میلی متر باران در شرق و غرب استان گیلان باریده است، گفت: با توجه به اینکه رودخانه های استان گیلان گنجایش چنین باران هایی را ندارند و قطعاً بارش مجدد چنین باران های خسارت بار خواهد بود.


[ad_2]
منبع
همرسانی کنید:

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان